Problemy diagnozy różnicowej autyzmu a Zespołu Aspergera
Data szkolenia: 04.10.2023 r. g. 19:30, liczba godzin: 1,5 ( godzina dydaktyczna), w tym praca własna z materiałami. Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox .
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
- dostęp do nagrania na okres 3 m-cy,
- materiały: prezentacja
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu, za pomocą czatu.
Dla kogo szkolenie:
- dla osób pracujących na co dzień z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach specjalnych oraz ośrodkach rewalidacyjno – wychowawczych
Program szkolenia:
- Czym charakteryzuje się autyzm wdł. ICD 10 I DSM V
- Problemy diagnozy różnicowej autyzmu, a Zespołu Aspergera.
- Narzędzia do diagnozy autyzmu.
Opis szkolenia:
Celem szklenia jest zdobycie praktycznej wiedzy na temat autyzmu, a zespołu Aspergera.
Autyzm i Zespół Aspergera to zaburzenia, w których przebiegu obserwowane są nieprawidłowości w sferze interakcji społecznych, w rozwoju mowy oraz w codziennych zachowaniach. Na pozór może wydawać się, że autyzm i zespół Aspergera mają wiele podobieństw. Trzeba jednak wiedzieć, że, że występuje między nimi kilka istotnych różnic. Jakie są kryteria różnicowe autyzmu a zespołu Aspergera? Gdzie zaciera się granica i problem w diagnozie? Jakie narzędzia użyć w diagnozie? Jeżeli szukasz odpowiedzi na te pytania, to weź udział w szkoleniu prowadzonym przez dr Martę Koplejewską.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Zapoznasz się z wiedzą medyczną, psychologiczna oraz pedagogiczna dotyczącą diagnozy dziecka z autyzmem, a Zespołem Aspergera.
- Zdobędziesz praktyczne wskazówki dotyczące obserwacji dziecka z autyzm.
- Otrzymasz praktyczną wiedzę dotyczącą wybranych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie dzieci autystycznych.
Prowadząca
dr Marta Koplejewska
nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych. W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była prodziekan, w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.
Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza udział w szkoleniu na żywo / ukończenie szkolenia online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności. Pracę nad rozwojem własnym uczestnika, co samo w sobie jest wartością i może stanowić przewagę konkurencyjną na rynku pracy.