Promocja

Jak zapobiegać przemocy szkolnej i agresji

Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox . Po zaksięgowaniu wpłaty i zebraniu się minimalnej grupy uczestników, dzień przed szkoleniem otrzymasz link z rejestracją na szkolenie (sprawdź folder spam i inne).

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do wydruku
  • dostęp do nagrania na okres 3 m-cy
  • materiały: prezentacja
  • możliwość zadawania pytań prowadzącemu, za pomocą czatu

Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej.

Zdążają się sytuacje, że poczta elektroniczna nie współpracuje prawidłowo z platformą Clickmeeting i uczestnik może nie otrzymywać e-mail z linkiem do szkolenia. Nie ma to jednak wpływu na późniejsze uczestnictwo.  Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia (  standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam pisząc na adres biuro@cos.edu.pl.

Original price was: 87,00 zł.Current price is: 49,00 zł.

Brak w magazynie

2 – godziny dydaktyczne szkolenie na żywo w  Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostępem do nagrania na okres 3 m-cy, skrypt ze szkolenia.

„Jak zapobiegać przemocy szkolnej i agresji”

Szkolenie na żywo dla nauczycieli!

Data. 27.04.2023 r. g.19:30

Szkolenie dotyczy zapobiegania orz umiejętności podejmowania właściwych działań w sytuacji agresji i prześladowania rówieśniczego.

Program szkolenia

  • Agresja – definicje, przyczyny, rodzaje
  • Przemoc rówieśnicza – cechy charakterystyczne
  • Sprawcy i ofiary – cechy osobowościowe, sposób funkcjonowania
  • Aspekty poznawcze, emocjonalne i behawioralne przemocy
  • Krąg przemocy rówieśniczej D. Olweusa
  • Zapobieganie przemocy szkolnej i agresji
  • Profilaktyka agresji i przemocy rówieśniczej.
  • Poziomy Wnioskowania Moralnego

Opis szkolenia

Problematyka agresji i przemocy rówieśniczej jest istotną częścią składową koniecznej wiedzy nauczyciela/wychowawcy. Zachowania agresywne i przemocowe zdarzają się niestety na wszystkich etapach edukacyjnych, czym dłużej trwają, tym cięższe niosą konsekwencje dla wszystkich „”udziałowców”- ofiar, sprawców oraz, dla często nie zauważanej i pomijanej grupy- świadków.

Umiejętność rozpoznania tych groźnych sytuacji, odpowiedniego zareagowania, a także pracy wychowawczej z poszczególnymi osobami, w zależności jaką rolę pełnią w kręgu prześladowania rówieśniczego jest niezwykle istotna.

Należy pamiętać, że przemoc sama się nie kończy, jej skutki mogą mieć wpływ na całe życie naszych uczniów, a rola dorosłych w procesie jej zapobiegania, wspierania i korygowania zachowań destrukcyjnych jest nie do przeceniania.

Ważna jest świadomość istnienia trzech stron przemocy szkolnej, co wymaga od nas adekwatnej wiedzy i umiejętności.

Poza reaktywnymi metodami dotyczącymi „agresji gorącej” musimy także mieć stosowne, długofalowe narzędzia wychowawcze, takim właśnie jest m.in. koncepcja poziomów wnioskowania moralnego.

Jeśli wszystkie wspomniane metody- i te doraźne i oparte na kształtowaniu sfer: poznawczej, emocjonalno-społecznej oraz etyczno-moralnej, mają zadziałać-  nasze postawy muszą stanowić model  właściwego postępowania,  radzenia sobie z sytuacjami trudnymi oraz umiejętności samoregulacji

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS

  • Pogłębisz wiedzę teoretyczną zjawiska agresji i przemocy rówieśniczej,
  • Przełożysz ją na konkretne wskazania i metody oddziaływań wychowawczych,
  • Nabędziesz praktyczną wiedzę i umiejętności rozpoznawania profilu osób biorących udział w przemocy szkolnej.

Dla kogo jest to szkolenie

  • pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych,
  • pedagogów i psychologów szkolnych,
  • zainteresowanych  nauczycieli/wychowawców,
  • studentów kierunków pedagogicznych
Prowadząca
                             Joanna Nienałtowska-Padło

Joanna Nienałtowska-PadłoJestem pedagogiem, psychoprofilaktykiem, coachem, doświadczonym trenerem Rad Pedagogicznych, pracuję z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuję także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogika jest moją pasją, więc staram się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.

Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza udział w szkoleniu na żywo / ukończenie szkolenia online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności i pracę nad rozwojem własnym uczestnika, co samo w sobie jest wartością i może stanowić przewagę konkurencyjną na rynku pracy.

Shopping Cart
Scroll to Top