ADHD – przyczyny, objawy, trudności w funkcjonowaniu szkolnym i społecznym
2 – godziny dydaktyczne szkolenia online w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostępem do nagrania na okres 3 m-cy.
Program szkolenia
- Zajrzyjmy do mózgu.
- Kryteria diagnostyczne ADHD wg DSM V.
- ADHD w szkolnej ławce.
- Kilka słów dla osób wspierających rozwój (rodzice, wychowawcy, trenerzy, nauczyciele).
- 10 przykazań dla osób „bardziej”
- Nastolatki/młodzi dorośli- porady praktyczne.
- Czy Kubuś Puchatek miał ADHD?
Opis szkolenia
Na szkoleniu zostanie przedstawiona problematyka Zespołu Hiperkinetycznego. Przedstawimy kryteria diagnostyczne ADHD wg DSM V. Omówione zostaną objawy osiowe i zachowania z nimi związane w poszczególnych obszarach funkcjonowania, a także rady i wskazówki dotyczące tzw. „równoległego nauczania”. Porozmawiamy o wybranych sposobach i skutecznych interwencjach dotyczących „zagospodarowania” dzieci i młodzieży z ADHD podczas zajęć szkolnych oraz o specyfice funkcjonowania nastolatków i młodych dorosłych.
Nie zabraknie także praktycznych porad zarówno dla trenerów wspierających rozwój jak i dla samych zainteresowanych- czyli osób obdarzonych Zespołem Hiperkinetycznym
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS
- Poznasz specyfikę funkcjonowania omawianej grupy dzieci i młodzieży
- Otrzymasz wskazówki do bezpośredniej pracy indywidualnej z młodym człowiekiem z syndromem ADHD.
Dla kogo jest to szkolenie
- nauczycieli
- wychowawców,
- pedagogów i psychologów szkolnych,
- terapeutów pedagogicznych,
- zainteresowanych rodziców i oczywiście dla tych, którzy są „bardziej”.
Opcja 2:
1. ADHD – przyczyny, objawy, trudności w funkcjonowaniu szkolnym i społecznym
2. Zespół Zaburzeń Uwagi ADD
Nagranie szkolenia: 28.03.2023 r.
Problemy z koncentracją są częstą przyczyną trudności szkolnych, dlatego też warto wiedzieć co jest ich przyczyną oraz jak wspierać dzieci i młodzież poprzez niwelowanie deficytów i kształtowanie umiejętności skupiania uwagi.
Program szkolenia
- Zaburzenia koncentracji uwagi jako objaw osiowy ADHD.
- Zespół Zaburzeń Uwagi- cechy charakterystyczne.
- Koncentracja uwagi – podstawowe pojęcia.
- Mój uczeń – stonoga czy skoczek.
- Zaburzenia koncentracji w szkolnej ławce-wybrane interwencje.
- Skoncentruj się- kilka dobrych rad.
- Przykładowe ćwiczenia na koncentrację uwagi.
- Obrazkowy trening koncentracji.
Opis szkolenia
Na szkoleniu przedstawimy specyfikę funkcjonowania osób z ADD, podstawowe wiadomości nt . zjawiska koncentracji. Dowiemy się czym różnią się skoczek i stonoga, i jak te różnice przekładają się na funkcjonowanie szkolne.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS
- Poznasz specyfikę funkcjonowania dzieci i młodzieży z ADD.
- Otrzymasz wskazówki do pracy z uczniami z problemami z koncentracją.
Dla kogo jest to szkolenie
- nauczycieli
- wychowawców,
- pedagogów i psychologów szkolnych,
- terapeutów pedagogicznych,
- zainteresowanych rodziców i oczywiście dla tych, którzy są „bardziej”.
Prowadząca
Joanna Nienałtowska-Padło
Jestem pedagogiem, psychoprofilaktykiem, coachem, doświadczonym trenerem Rad Pedagogicznych, pracuję z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuję także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogika jest moją pasją, więc staram się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.
Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza udział w szkoleniu na żywo / ukończenie szkolenia online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności. Pracę nad rozwojem własnym uczestnika, co samo w sobie jest wartością i może stanowić przewagę konkurencyjną na rynku pracy.