Wariant 1:
Teczka pracy pedagoga specjalnego – przedszkole ( druki w formie elektronicznej)
to zbiór gotowych materiałów przydatnych w pracy początkującego pedagoga specjalnego w przedszkolu. Wszystkie materiały są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa oraz stanowią wsparcie w realizacji podstawowych zadań specjalisty. Poszczególne materiały wymagają samodzielnego uzupelnienia: np. arkusz diagnostyczny i opisy grupy.
- Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dziecka
- Arkusz diagnozy dziecka ( arkusz obserwacji)
- Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka (WOPFU)
- Arkusz opisu oddziału/ grupy
- Indywidualny program edukacyjno terapeutyczny (IPET)
- Protokół z zebrania zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu
- Karta pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami
poniższy wywiad ma pomóc w uzyskaniu informacji na temat dziecka i jego środowiska wychowawczego. - Plan pracy pedagoga specjalnego w przedszkolu
- Posiedzenie zespołu IPET i WOPFU
- Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
- Przykładowe ćwiczenia i zajęcia wspomagające prace na zajęciach w przedszkolu
- Przykładowe zgeneralizowane dostosowania wymagań w bieżącej pracy w grupie przedszkolnej (do modyfikacji)
- Przykładowe wpisy do dziennika pedagoga specjalnego w przedszkolu (do modyfikacji zgodnie z realizowanymi zadaniami)
- SPE prezentacja dla nauczycieli
- Wczesne wspomaganie rozwoju -materiały
- Wykaz dzieci zakwalifikowanych do różnych form pomocy
- Wykaz instytucji do współpracy
Klauzula informacyjna:
Żaden dokument, nie może być powielany ani rozpowszechniany w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób na jakichkolwiek polach eksploatacji, włącznie z kopiowaniem, fotokopiowaniem i digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie, bez pisemnej zgody Właściciela. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworu w całości lub w części bez zgody Właściciela w innych celach niż niekomercyjne cele prywatne stanowi naruszenie prawa. Wykorzystanie materiałów do celów cytowania jest dozwolone na warunkach i w zakresie określonym przepisami Prawa Autorskiego (Dz.U. z 2006 r. Nr .90, poz. 631), w tym z obowiązkowym podaniem źródła cytatu. ( z wyłączeniem osób dokonujących zakupu, do własnego użytku i wykorzystania). Kupujący nie ma prawa do dalszej odsprzedaży i rozpowszechniania otrzymanych materiałów szkoleniowych.
Wariant 2: Teczka pracy pedagoga specjalnego – przedszkole ze szkoleniem Wsparcie Pedagoga Specjalnego w Przedszkolu. Realizacja zadań i dokumentacja
Nagranie szkolenia zd. 21.11.2022 r.
60-minutowe szkolenie online w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostępem do nagrania na 3 m-ce i materiałów w postaci mini scenariusza (wskazówek) dla lidera WDN czy prowadzącego RP z wykorzystaniem tego szkolenia.
„Wsparcie Pedagoga Specjalnego w Przedszkolu. Realizacja zadań i dokumentacja”
Szkolenie online!
Szkolenie jest wprowadzeniem dla pedagogów specjalnych pracujących w przedszkolu w efektywne udzielanie wsparcia dla dzieci, rodziców, nauczycieli i specjalistów oraz prowadzeniu obowiązującej dokumentacji.
Opis szkolenia:
Szkolenie wprowadzi słuchaczy w obowiązujące przepisy, zasady udzielania i dokumentowania swoich zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS
- Poznasz prawne aspekty pracy pedagoga specjalnego
- Nauczysz się prowadzić efektywnie wsparcie psychologiczno-pedagogiczne
- Otrzymasz gotowe inspiracje, materiały do wykorzystania w pracy
Program szkolenia:
- Przepisy prawa – obligatoryjne zadania pedagoga specjalnego w przedszkolu
- Pomoc psychologiczna – pedagogiczna w przedszkolu
- Dokumentacja pedagoga specjalnego w przedszkolu
Dla kogo jest to szkolenie
- początkujących pedagogów specjalnych zatrudnionych w przedszkolu
sporz./opr.
Wzory dokumentów sporządzone, w oparciu ( od 2022-09-01 ) o:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1594),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1593),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach,
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowejz dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 sierpnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej Dz. U. poz. 1717 Data ogłoszenia: 2022-08-17 Data wejścia w życie: 2022-09-01.