„Kurs” to zbiór szkoleń online (webinarów) dzięki, którym:
- podniesiesz swoje kompetencje w zakresie dokumentowania i organizowania PPP w placówce
- zdobędziesz wiedzę na temat obowiązujących przepisów prawa oświatowego w zakresie udzielania wsparcia uczniom ze SPE
- zdobędziesz umiejętności sprawnego konstruowania niezbędnej dokumentacji w zakresie pomocy psychologiczno -pedagogiczne
- zaplanujesz działania wspierających na poszczególnych formach pomocy psychologiczno – pedagogicznej (zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze, korekcyjno – kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, rozwijające umiejętności uczenia się)
Co znajdziesz w „KURSIE”:
- 17 godzin dydaktycznych szkoleń
- 11 zaświadczeń ( zaświadczenie z każdego modułu oraz zaświadczenie po ukończeniu kursu – wszystkich modułów)
- 10 modułów szkoleniowych
- dostęp do: 31.07.2023 r.
- materiały szkoleniowe
Program „Kursu”:
Moduł I – Szkolenie online Dostosowanie wymagań edukacyjnych – dokumentacja ucznia ze SPE
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – klasyfikacja potrzeb
- Dokumentacja – dostosowanie wymagań edukacyjnych w świetle przepisów prawa
- Obszary dostosowania wymagań edukacyjnych
- Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych na przykładach uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, mających problemy z koncentracją
Materiały: Karta – ucznia w ramach PPP, Arkusz – oceny efektywności PPP, Dostosowania – przykładowe zapisy, Karta – PPP.
Moduł II – Szkolenie online IPET w praktyce – Konstruowanie dokumentacji
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu do: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Zadania zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- IPET– analiza 8 obszarów i ich zapisy
- Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – jak ją sporządzić
- Ocena efektywności programu, modyfikacja programu – ewaluacja
- Współpraca z rodzicami i PP w zakresie opracowania i modyfikacji IPET
Materiały: WOPFU – ewaluacja, IPET – asperger, IPET – niepełnosprawność w stopniu lekkim, IPET – wzór, IPET – zawiadomienie.
Moduł III – Szkolenie online ABC pedagoga specjalnego. Zadania, obowiązki i formy ich realizacji
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu do: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Pedagog specjalny – nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Przepisy prawa
- Kwalifikacje pedagoga specjalnego
- Zadania pedagoga specjalnego i formy ich realizacji
- Dokumentacja pedagoga specjalnego
Materiały: Plan pracy pedagoga specjalnego, Pedagog specjalny narzędzia do diagnozy na początek.
Moduł IV – Szkolenie online Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole podstawowej
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu),
- Czas dostępu do: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Obowiązujące przepisy
- Cele zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
- Metody i formy pracy na zajęciach dydaktycznych
- Dokumentacja zajęć i pracy nauczyciela
Materiały: Program zajęć KK.
Moduł V – Szkolenie online Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – podstawowe założenia i aspekty prawne (WWR)
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu do: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- WWR – podstawowe założenia
- Podstawy prawne
- Kwalifikacje kadry prowadzącej WWR
- Dokumentacja WWR
- Stymulacja zmysłowa
- Wsparcie dziecka objętego WWR
Materiały: Arkusz wspomagania dziecka.
Moduł VI – Szkolenie online Program wychowawczo – profilaktyczny krok po kroku
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 2
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu do: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są (program):
- Obowiązujące przepisy prawa,
- Podstawy tworzenia programu profilaktyczno-wychowawczego
- Co powinien zawierać program?
- Praktyczne wskazówki do pracy
- Zadania i obowiązki nauczycieli
- Obowiązujące terminy, pomocne narzędzia
Materiały: Ankieta – bezpieczeństwo dla rodziców, Ankieta – bezpieczeństwo dla dzieci, Czynniki ryzyka – ankieta dla ucznia, Przykładowy Pogram wychowawczo – profilaktyczny, Sprawozdanie z realizacji programu wychowawczo – profilaktycznego.
Moduł VII – Szkolenie online Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w klasach I-III
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu do: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w światle obowiązujących przepisów ( ilość uczestników, forma pomocy)
- Jak zaplanować działania wspierające dla uczniów?
- Program pracy zajęć dydaktyczno-wyrównawczych. Gotowy dokument- analiza
- Pomysły do realizacji zajęć
Materiały: Analiza skuteczności udzielania PPP, Arkusz efektywności PPP, Kinezjologia, Koncentracja uwagi, Sprawozdanie z zajęć, Plan zajęć.
Moduł VIII – Szkolenie online Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – obowiązujące przepisy i pomysły na realizację
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu do: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w zakresie umiejętności uczenia się
- Zasady organizacji zajęć – obligatoryjne zadania, przepisy prawa
- Pomysły i inspiracje do wdrożenia na zajęciach z zakresu umiejętności uczenia się
Materiały: Linki, Karty pracy.
Moduł IX – Szkolenie online Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne. Procedury + pomysły
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu do: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w zakresie umiejętności społeczno-emocjonalnych
- Zasady organizacji zajęć – obligatoryjne zadania, przepisy prawa
- Pomysły i inspiracje do wdrożenia na zajęciach z zakresu umiejętności społeczno – emocjonalnych
Materiały: Scenariusze przykładowe, Scenariusz zajęć, Karty pracy.
Moduł X – Edukacja włączająca
- Liczba godzin szkolenia (godzina dydaktyczna): 1,5
- Zaświadczenie w formacie PDF do pobrania (generowany w dniu ukończenia danego modułu)
- Czas dostępu do: 31.07.2023 r.
W tym module omawiane są:
- Edukacja włączająca – cele i założenia
- Obowiązujące przepisy i dokumentacja
- Planowanie i udzielanie skutecznego wsparcia ucznia ze SPE
- Gotowe pomysły
- Analiza IPET, WOPFU
Materiały: Wzór IPET, Wzór WOPFU, Karta pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Zbiór dostosowań wymagań edukacyjnych, Modyfikacja – ewaluacja IPET.
Materiały: Teczka ucznia z SPE
Dla kogo są te szkolenia:
- wychowawców klas
- pedagogów szkolnych
- nauczycieli przedszkolnych i szkół podstawowych,
- rodziców, opiekunów
* kurs jest cyklem szkoleń z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej ( nie nadaje kwalifikacji). Wystawiane przez nas zaświadczenie nie nadaje uprawnień do wykonywania zawodu, nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa do wykonywania zawodu. Potwierdza udział w szkoleniu na żywo / ukończenie szkolenia online oraz uzupełnienie wiedzy i umiejętności. Doskonalenie zawodowe uczestnika, co samo w sobie jest wartością i może stanowić przewagę konkurencyjną na rynku pracy.
Prowadząca: Angelika Perdek – Chabinowska
Jestem pedagogiem w szkole podstawowej, doradcą zawodowym, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiadam bogate doświadczenie w pracy pedagogicznej i szkoleniowej. Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych z zakresu administracji. Od lat prowadzę kursy na kierowników i wychowawców wycieczek, a także szkolenia dla rad pedagogicznych. Główne obszary działań to umiejętności miękkie i kluczowe, technik uczenia, nowoczesnych metod nauczania, kodowania, elementów TIK, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wsparcia placówek i nauczycieli. Jestem trenerem metod efektywnego uczenia się. Pomagam również uczniom w pracy nad stresem, autoprezentacją czy asertywnością. Regularny rozwój jest dla mnie bardzo ważny, dlatego systematycznie się doszkalam, biorąc udział w warsztatach dotyczących bajkoterapii, eksperymentów przyrodniczych, neurodydaktyki w edukacji. Dzięki temu mogę wzbogacać własny arsenał narzędzi szkoleniowych.