60-minutowe szkolenie online w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS
zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostępem do nagrania na 3 m-ce i materiałów Word lub/i PDF, mi.in. takich jak: plan pracy pedagoga specjalnego.
ABC pedagoga specjalnego.
Zadania, obowiązki i formy ich realizacji
Nagranie szkolenia.
Szkolenie jest przekazaniem gotowych pomysłów zgodnych z przepisami prawa na temat realizacji zadań pedagoga specjalnego.
Opis szkolenia:
Dzięki szkoleniu uczestnik zyska wiedzę na temat umiejętnego wykonywania zadań pedagoga specjalnego oraz dokumentowaniu swojej pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Program szkolenia:
- Pedagog specjalny – nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- Przepisy prawa.
- Kwalifikacje pedagoga specjalnego.
- Zadania pedagoga specjalnego i formy ich realizacji.
- Dokumentacja pedagoga specjalnego.
Korzyści dla uczestnika szkolenia, w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Poznasz zadania wynikające z przepisów prawa.
- Nauczysz się wykorzystywać poznane narzędzia w codziennej pracy.
- Wzmocnisz kompetencje w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Dla kogo szkolenie:
- początkujących pedagogów specjalnych
Teczka pracy pedagoga specjalnego ( druki w formie elektronicznej)
Ważne: jeśli wybrałaś/es wariant 1, szkolenie nie będzie dołączone do teczki.
Klauzula informacyjna:
Żaden dokument, nie może być powielany ani rozpowszechniany w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób na jakichkolwiek polach eksploatacji, włącznie z kopiowaniem, fotokopiowaniem i digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie, bez pisemnej zgody Właściciela. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworu w całości lub w części bez zgody Właściciela w innych celach niż niekomercyjne cele prywatne stanowi naruszenie prawa. Wykorzystanie materiałów do celów cytowania jest dozwolone na warunkach i w zakresie określonym przepisami Prawa Autorskiego (Dz.U. z 2006 r. Nr .90, poz. 631), w tym z obowiązkowym podaniem źródła cytatu. ( z wyłączeniem osób dokonujących zakupu, do własnego użytku i wykorzystania).
Jest dostosowana do pracy na każdym etapie edukacyjnym.
- Plan pracy pedagoga specjalnego (przykładowy wzór),
- Ocena efektywności udzielonej ppp – tabela (przykładowy wzór),
- Ankieta otwarta diagnozująca dla nauczyciela (przykładowy wzór),
- IPET asperger (przykładowy wzór),
- IPET ocena efektwnosci do wypełnienia (przykładowy wzór),
- IPET niep. w st. lekkim (przykładowy wzór),
- IPET zebranie (przykładowy wzór),
- KARTA Pomocy psychologiczno – pedagogicznej (przykładowy wzór),
- Końcowa Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia (przykładowy wzór),
- Protokół zepołu PPP (przykładowy wzór),
- Przykładowy progaram indywidualnych zajęć rewaliadacyjnych dla dziecka z niepełnosprawnością ruchową,
- Standardy zatrudnienia materiał z MEiN,
- Tabela do uzupełnienia- zapis rozmowy,
- WOPFU (przykładowy wzór),
- Wniosek o objęcie PPP,
- WOPFU poprzedzająca IPET (przykładowy wzór),
- Wykaz najnowszych aktów prawnych ważnych dla nauczyciela,
- Przykładowy materiał na szkolenie dla rady pedagogicznej na temat roli wychowwcy klasy i indywidualizacji,
- Wykaz uczniów Pomoc psychologiczno tabela do uzupełnienia,
- Załącznik nr 2 do IPET- dostosowania edukacja wczesnoszkolna.
- sporz./opr. Angelika Perdek – Chabinowska
Wzory dokumentów sporządzone, w oparciu ( od 2022-09-01 ) o:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1594),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1593),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach,
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowejz dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 sierpnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej Dz. U. poz. 1717 Data ogłoszenia: 2022-08-17 Data wejścia w życie: 2022-09-01.