Data i godzina szkolenia: 14.11.2024 r. godz. 19.00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
- dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: Skrypt prezentacji ze szkolenia w formie PDF.
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.
Dla kogo jest szkolenie:
-
nauczycieli/wychowawców, pedagogów, psychologów szkolnych, specjalistów poradni psychologiczno – pedagogicznych, studentów kierunków pedagogicznych
Program szkolenia:
- ZA, ADHD, FASD – dajmy szansę i adekwatne wsparcie.
- Cechy charakterystyczne – wiedzieć, by zrozumieć.
- Pomocne wskazówki dla nauczycieli/wychowawców.
Opis szkolenia:
Zachowania trudne, nietypowe, uciążliwe dla otoczenia często wynikają z zaburzeń rozwojowych manifestujących się problemami w funkcjonowaniu szkolnym. Deficyty komunikacyjne i społeczne oraz inne odmienności rzutują na osiągnięcia szkolne także i wtedy nie stwierdza się niepełnosprawności intelektualnej. Tak dzieje się w przypadku Zespołu Aspergera (spektrum autyzmu) oraz Zespołu Nadpobudliwości Psychoruchowej z Deficytem Uwagi (ADHD). Specyficzne cechy związane z kolejnym opisywanym zjawiskiem – FASD (Płodowy Zespół Alkoholowy) stanowią kolejne, trudne wyzwanie dla nauczyciele/wychowawców, tym bardziej, ze często grupa tych uczniów funkcjonuje bez rozpoznania, a więc i bez pomocnych wskazówek dla nauczycieli/wychowawców . Na szkoleniu przekazane będą podstawy wiedzy dotyczące wymienionych zaburzeń, a więc Zespołu Aspergera (spektrum autyzmu), ADHD i FAS, porozmawiamy o przyczynach, przejawach i charakterystycznych zachowaniach uczniów oraz o tym, jak, wspierać ich w warunkach szkolnych
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę nt. przedstawianych zaburzeń rozwojowych.
- Dowiesz się jak efektywnie wspierać , uwzględniając specyfikę funkcjonowania opisywanej grupy uczniów.
Prowadząca: Joanna Nienałtowska-Padło