Praca z uczniem ze spektrum autyzmu – metody pracy

Podniesienie kompetencji uczestników szkolenia w zakresie wiedzy dotyczącej spektrum autyzmu oraz umiejętności planowania form wsparcia adekwatnie do poziomu funkcjonowania ucznia.

 

90,00 

Brak w magazynie

, ,

Data i godzina szkolenia: 24.10.2024 r. godz. 19.00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.

Szkolenie odbywa się za pomocą platformy .Zrzut ekranu 2022 08 18 o 11.25.00 removebg preview 1 1 Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia (  standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl

Otrzymasz:

    • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
    • dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
    • materiały szkoleniowe: zestawienie zapisów w Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD-10 i ICD 11 dotyczących autyzmu, możliwe formy wsparcia dla ucznia ze spektrum autyzmu w przedszkolu i w szkole, zestawienie obszarów występujących trudności w funkcjonowaniu i ucznia ze spektrum oraz wskazówki jak na nie reagować, sposoby na radzenie sobie z trudnymi emocjami
    • możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).

Szkolenie w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.


Dla kogo jest to szkolenie

  • Nauczycieli i specjalistów szkół i placówek

Program szkolenia

  • Spektrum autyzmu czy zespół Aspergera – wyjaśnienia terminologiczne.
  • Objawy osiowe autyzmu.
  • Obszary występujących trudności w funkcjonowaniu i ucznia ze spektrum oraz wskazówki jak na nie reagować.
  • Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – jakie formy pomocy są możliwe do uruchomienia.
  • Jak przeciwdziałać i jak reagować na sytuacje trudne?
  • Ocenianie ucznia – edukacja i zachowanie.
  • Prośby ucznia ze spektrum – czyli o czym powinien pamiętać nauczyciel?
  • Zasady współpracy z rodzicami uczniów ze spektrum autyzmu.

Opis szkolenia

Już niemal w każdej szkole i w każdym przedszkolu są uczniowie u których stwierdzono lub podejrzewa się występowanie spektrum autyzmu. Wiemy, że poziom ich funkcjonowania może się znacznie od siebie różnić. Praca z uczniem będzie polegała zatem na określeniu ich potrzeb i możliwości, by móc adekwatnie dobrać formy i metody pracy wsparcia ucznia.

Podczas szkolenia wyjaśnione zostaną pokrótce zawiłości terminologiczne (autyzm, zespół Aspergera, spektrum autyzmu). Omówione zostaną główne symptomy funkcjonowania ucznia ze spektrum, które utrudniają mu funkcjonowanie szkolne i edukacyjne i przykłady reagowania na nie. Przywołane będą formy pomocy i wsparcia możliwe do uruchomienia na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Zapoznasz się z klasyfikacją diagnostyczną autyzmu.
  • Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat najczęstszych trudności w funkcjonowaniu osób ze spektrum autyzmu.
  • Poznasz obszary w jakich mogą wspierać ucznia podczas bieżącej pracy na zajęciach oraz możliwe formy wsparcia.
  • Uporządkujesz wiedzę na temat wszystkich możliwych form wsparcia przewidzianych prawem dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera, wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Prowadząca: Sabina Müller
Shopping Cart
Scroll to Top