Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi

Cele szkolenia: Zapoznanie się z regulacjami prawnymi, dotyczącymi obowiązku opracowywania wymagań edukacyjnych i ich dostosowań dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi

189,00 

Brak w magazynie

, , , ,

Data i godzina szkolenia: 10.09.2024 r. godz. 18.00, Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.

Szkolenie odbywa się za pomocą platformy Zrzut ekranu 2022 08 18 o 11.25.00 removebg preview 1 1. Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia (  standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
  • dostęp do nagrania na okres 6 m-cy (dostępne po szkoleniu),
  • materiały szkoleniowe: podstawę prawną i najważniejsze zapisy dotyczące obowiązku dostosowania wymagań edukacyjnych względem uczniów, wzór arkusza dostosowania wymagań edukacyjnych dla klas I-III szkoły podstawowej, wzór arkusza dostosowania wymagań edukacyjnych dla klas IV-VIII szkoły podstawowej, wzór arkusza dostosowania wymagań edukacyjnych dla szkoły ponadpodstawowej, przykład wypełnionego arkusza dla ucznia z niższym niż przeciętnym rozwojem intelektualnym (dostępne po szkoleniu), TECZKA UCZNIA ZE SPE
  • możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).

Dla kogo jest to szkolenie:

  • nauczycieli i specjalistów szkół i placówek,

Program szkolenia:

  • Różnorodność zespołu klasowego – indywidualne potrzeby edukacyjne.
  • Przybliżenie pojęcia wymagań edukacyjnych i zasad ich opracowania.
  • Indywidualizacja pracy z uczniem, a dostosowanie wymagań edukacyjnych.
  • Wsparcie pedagoga specjalnego w rozpoznawaniu potrzeb uczniów oraz w dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
  • W jakim celu dostosowujemy wymagania edukacyjne?
  • Podstawy prawne określające grupę uczniów, względem których nauczyciel ma obowiązek dostosować wymagania.
  • Trzy obszary dostosowania wymagań edukacyjnych.
  • Przykłady sposobów dostosowania wymagań podczas lekcji dla ucznia z niższym niż przeciętny poziomem intelektualnym.
  • Zasady dokumentowania działań w zakresie dostosowania wymagań edukacyjnych.

Opis szkolenia:

Praca zróżnicowanym zespole klasowym wymaga od nauczyciela zróżnicowanego podejścia do poszczególnych uczniów i indywidualizowania pracy. Są jednak sytuacje, w których nauczyciel jest zobowiązany dostosowywać wymagania edukacyjne do potrzeb i możliwości ucznia. Podczas szkolenia zostaną przeanalizowane przepisy prawa dotyczące opracowywania wymagań edukacyjnych i dostosowań tych wymagań dla poszczególnych uczniów. Omówione zostaną obszary dostosowań i praktyczne przykłady dostosowań na zajęciach lekcyjnych. Przedstawiony zostanie przykładowy wzór arkusza dostosowania, który pozwoli na sprawne jego dokumentowanie.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Zapoznasz się z regulacjami prawnymi, dotyczącymi obowiązku opracowywania wymagań edukacyjnych i ich dostosowań dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat celów i założeń dostosowania wymagań.
  • Poznasz obszary w jakich mogą planować dostosowanie wymagań względem uczniów.
  • Będziesz wiedział/a, kto w szkole może im pomóc w diagnozowaniu potrzeb uczniów i prawidłowym reagowaniu na nie.
  • Otrzymasz wzór arkusza dostosowania wymagań, wypełniony na przykładzie ucznia z niższymi możliwościami intelektualnymi.

Prowadząca: Sabina Müller

wykaz teczki:

  1. Wzór – Arkusz Diagnozy  Dziecka,
  2. Okresowa WOPFU jako ewaluacja podejmowanych działań (wypełniony),
  3. Wzór – Karta pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
  4. Protokół z zebrania zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej (IPET),
  5. Klasyfikacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  6. Kwestionariusz wywiadu z rodzicami,
  7. TERAPIA PEDAGOGICZNA – zestaw bibliograficzny- przydatne pozycje do pracy z uczniami ze SPE,
  8. Opis działań do dokumentacji,
  9. Informacja o ustalonych formach objęcia ucznia/uczennicy,
  10. Wniosek o objęcie pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
  11. Wskazówki do wywiadu z rodzicami,
  12. Arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole,
  13. Okresowa Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia/Uczennicy,
  14. Zawiadomienie IPET,
  15. Dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości rozwojowych i edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  16. IPET- Zespół Aspergera (wypełniony)
  17. IPET – niepełn. intele. w stopniu lekkim(wypełniony)
  18. IPET – wzór druku,
  19. Modyfikacja Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego dla ucznia (wypełniony),
  20. Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
  21. WOPFU poprzedzający IPET (wypełniony)
Shopping Cart
Scroll to Top