Zadania i dokumentacja pedagoga specjalnego w ogólnodostępnej szkole

Cele szkolenia: Uczestnicy poznają przepisy prawne i wytyczne ministerialne dotyczące zatrudniania pedagogów specjalnych w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Zdobędą wiedzę na temat zadań, jakie mają do wykonania ci specjaliści i nauczą się dokumentowania swoich działań

219,00 

Brak w magazynie

, , ,

Data i godzina szkolenia: 26.09.2024 r. godz. 17.00,. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.

Szkolenie odbywa się za pomocą platformy Zrzut ekranu 2022 08 18 o 11.25.00 removebg preview 1. Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia (  standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
  • dostęp do nagrania na okres 6 m-cy,
  • materiały: skrypt prezentacji, Teczka pedagoga specjalnego szkoła podstawowa i ponadpodstawowa
  • możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).

Szkolenie na żywo w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzenia określonych umiejętności.


Dla kogo jest to szkolenie:

  • pedagog specjalny w ogólnodostępnej szkole podstawowej i ponadpodstawowej

Program szkolenia:

  • Standardy dotyczące zatrudniania pedagogów specjalnych.
  • Zadania pedagoga specjalnego w podstawowej i ponadpodstawowej szkole ogólnodostępnej.
  • Jakie zadania można wykonywać w ramach pensum, a jakie w ciągu 40-godzinnego tygodnia pracy?
  • Dokumentacja obowiązująca pedagoga specjalnego w szkole średniej.
  • Podział zadań pomiędzy specjalistami w szkole.

Opis szkolenia:

Wdrożenie nowych standardów pomocy psychologiczno – pedagogicznej zobowiązało placówki oświatowe na każdym etapie edukacyjnym, również ogólnodostępne, do zatrudnienia nowych specjalistów, pedagogów specjalnych. Podczas szkolenia osoby przygotowujące się do pracy na tym stanowisku poznają podstawowe zadania, jakie na nich spoczywają, przykładowe sposoby ich realizacji, wdrażania działań. Poznają również zasady dokumentowania swojej pracy.

Korzyści ze szkolenia w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS :

  • Poznasz zadania pedagoga specjalnego.
  • Nauczysz się właściwego dokumentowania swojej pracy.
  • Będziesz umiał/a jak właściwie dzielić się obowiązkami z innymi specjalistami.
  • Otrzymasz wzory dokumentów.

Prowadząca: Lidia Cynt

 

WYKAZ TECZKI:

  1. Ankieta dla uczniów na temat spędzania czasu wolnego liczba str. 1
  2. Dostosowania dla ucznia realizującego nauczanie indywidualne liczba str.1
  3. Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia objętego kształceniem specjalnym – wzór dokumentu liczba str. 1
  4. IPET – wzór dokumentu dla starszych klas szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej liczba str.1
  5. Karta ucznia zakwalifikowanego do pomocy psychologiczno – pedagogicznej – wzór dokumentu liczba str.1
  6. Kwestionariusz wywiadu rodzinnego liczba str. 3
  7. Modyfikacja IPET – przykładowe zapisy liczba str. 2
  8. Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej – przykładowe zapisy liczba str. 2
  9. Ocena efektywności udzielanej pomocy pp  – przykładowe zapisy liczba str. 2
  10. Okresowa WOPFU – wzór dokumentu liczba str. 2
  11. Plan pracy pedagoga specjalnego w szkole liczba str.3 (uzupełniony)
  12. Podstawy prawne wydawania opinii dla szkół ponadpodstawowych przez Poradnie Psychologiczno – Pedagogiczne liczba str. 2
  13. Poradnik o dokumentacji ucznia objętego kształceniem specjalnym liczba str. 10
  14. Praca z uczniem zdolnym liczba str.4
  15. Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne liczba str. 2 (uzupełniony)
  16. Protokół posiedzenia zespołu ds. kształcenia specjalnego – wzór dokumentu liczba str. 1
  17. Przykładowe wpisy do dziennika pedagoga specjalnego liczba str. 3
  18. Przykładowy IPET – uczeń słabowidzący liczba str. 6 (uzupełniony)
  19. Przykładowy IPET – uczeń z ZA liczba str.7 (uzupełniony)
  20. Przykładowy IPET klasy młodsze – uczeń z niepełnosprawnością ruchową w szkole podstawowej liczba str.5 (uzupełniony)
  21. Przykładowy program zajęć korekcyjno – kompensacyjnych liczba str. 6 (uzupełniony)
  22. Przykładowy zakres obowiązków pedagoga specjalnego liczba str. 4
  23. Przykłady dostosowań wymagań dla uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną liczba str.10
  24. Sprawozdanie z pracy pedagoga specjalnego w szkole liczba str.3 (uzupełniony)
  25. Wniosek o dostosowanie egzaminu maturalnego liczba str.1
  26. Wniosek rodzica o objęcie pomocą psychologiczno – pedagogiczną – wzór dokumentu liczba str. 1
  27. Wniosek rodzica o opinię liczba str. 1
  28. WOPFU – młodsze klasy szkoły podstawowej, przykładowe zapisy liczba str.4
  29. WOPFU – wzór dokumentu liczba str.2
  30. Wykaz kwestionariuszy do diagnozy rodziny liczba str.1
  31. Wykaz przykładowej literatury, narzędzi diagnostycznych liczba str. 1
  32. Wykaz uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną – wzór dokumentu liczba str. 2
  33. Zasady diagnozowania potrzeb i możliwości ucznia liczba str. 2
  34. Zawiadomienie rodzica o posiedzeniu zespołu – wzór dokumentu liczba str.1
  35. Zgoda rodziców na objęcie ucznia pomocą – wzór dokumentu liczba str. 1
Shopping Cart
Scroll to Top