Planowanie pracy nauczyciela w oparciu o OPINIE i ORZECZENIA z poradni

Cele szkolenia: Omówienie podstawowych kroków nauczyciela w organizacji danych form wsparcia.

90,00 

Brak w magazynie

Data i godzina szkolenia: 24.09.2024 r. godz. 18.00,. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.

Szkolenie odbywa się za pomocą platformy Zrzut ekranu 2022 08 18 o 11.25.00 removebg preview 1. Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia (  standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl


Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
  • dostęp do nagrania na okres 6 m-cy (dostępne po szkoleniu), od daty odbycia się szkolenia na żywo.  Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach.
  • materiały szkoleniowe: wykaz rodzajów orzeczeń wydawanych przez zespół orzekający, wykaz opinii wydawanych przez publicznej i niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne wraz z podstawami prawnymi, graficzna ścieżka postępowania w przypadku otrzymania przez ucznia opinii lub orzeczenia, tabela porównawcza dwóch form indywidualnej pracy z uczniem – na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania oraz na podstawie opinii w sprawie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, słowniczek pojęć najczęściej spotykanych w treści orzeczeń i opinii (dostępne po szkoleniu),
  • możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).

Dla kogo jest to szkolenie:

  • Nauczycieli i specjalistów przedszkoli, szkół, placówek, w tym poradni psychologiczno-pedagogicznych

Program szkolenia:

  • Zespół orzekający publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej – zasady funkcjonowania zespołu i wnioskowania do zespołu.
  • Rodzaje orzeczeń wydawane przez zespół orzekający i kryteria ich wydawania.
  • Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – jedyna opinia wydawana przez zespół orzekający.
  • Najbardziej istotne elementy orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego warunkujące formy i sposób realizacji wsparcia dla ucznia.
  • Kompetencje publicznej i niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w zakresie możliwości wydawania opinii w konkretnych sprawach.
  • Przegląd spraw w jakich poradnia może wydawać opinie i ich podstawy prawne.
  • Możliwe formy wsparcia ucznia na podstawie pozytywnej opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  • Omówienie przykładowych pojęć, najczęściej spotykanych w treści opinii i orzeczeń.

Opis szkolenia:

Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą pokazuje, że coraz większa grupa uczniów wymaga zorganizowania w przedszkolu/szkole specjalistycznego wsparcia. W większości przypadków konieczne jest wówczas kierowanie do poradni psychologiczno-pedagogicznej o przeprowadzenie diagnozy i wydanie w zgłaszanej sprawie opinii lub orzeczenia. Szkolenie pozwoli na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej kryteriów i zasad wydawania opinii i orzeczeń w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Wskazane zostaną również opinie, które mogą być wydawane przez niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, a które muszą być respektowane w przedszkolach i szkołach. Podczas szkolenia przywołane zostaną również podstawy prawne wydawanych opinii, co pozwoli uczestnikom na dostęp do źródła prawnego określającego sposób i warunki organizowania danej formy wsparcia na podstawie wydanej opinii. Omówione zostaną podstawowe kroki nauczyciela w organizacji danych form wsparcia. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla nauczycieli realizujących założenia opinii i orzeczeń, jak i dla młodych stażem nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Będziesz rozróżniać pojęcie orzeczenia od opinii oraz znać podstawy do ubiegania się o ich wydanie.
  • Otrzymasz wykaz opinii wydawanych przez publiczne i niepubliczne poradnie wraz z ich podstawami prawnymi.
  • Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat planowania from wsparcia dla uczniów na podstawie opinii i orzeczenia.
  • Nauczyciele poradni psychologiczno-pedagogicznych uporządkują wiedzę na temat swoich kompetencji dotyczących możliwości wydawania opinii i orzeczeń, w zależności od zgłaszanych i diagnozowanych przyczyn.
  • Zapoznasz się z podstawowymi pojęciami zawartymi w treści opiniach i orzeczeniach, co pozwoli na lepsze zrozumienie wyników diagnozy i lepsze planowanie wsparcia.

Prowadząca: Sabina Müller

Shopping Cart
Scroll to Top