Dostosowanie wymagań edukacyjnych – dokumentacja ucznia ze SPE
Szkolenie offline – do odsłuchania. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki oraz nagranie zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.
Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Dostępne bezpośrednio po opłaceniu (zaksięgowaniu).
Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5 w tym praca własna z materiałami.
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
- dostęp do nagrania na okres 6 m-cy ,
Dla kogo jest to szkolenie:
- nauczycieli wszystkich typów szkół, pedagogów, psychologów oraz wszystkich pracujących z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Program szkolenia:
-
- Co o ocenianiu, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, mówi prawo oświatowe?
- Ocenianie a klasyfikowanie i motywowanie.
- Ocenianie a dostosowanie wymagań edukacyjnych i organizacji procesu uczenia się.
- Indywidualizacja oceniania przedmiotowego.
- Indywidualizacja oceniania zachowania.
Współpraca z rodzicami w zakresie oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Opis szkolenia:
Ocenianie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym to obszar pracy nauczyciela budzący sporo wątpliwości. Wielu z nas zastanawia się, czy stawiane uczniom z opinią, czy orzeczeniem oceny są zgodne z jego rzeczywistymi możliwościami? Inni pytają: jak ocenić ucznia, który mimo dużego wkładu pracy i zaangażowania nie robi postępów?
Podczas szkolenia zostaną omówione możliwe sposoby oceniania, uwzględniające zróżnicowane potrzeby edukacyjne
uczniów, a także wzory sprawdzianów i prac domowych z przykładowych przedmiotów , opartych na aktualnych przepisach prawa oświatowego.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Poznasz zasady oceniania uczniów, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodne z przepisami prawa oświatowego.
- Zdobędziesz praktyczne informacje nt. dostosowania oceniania do możliwości ucznió w z konkretnymi (występującymi w danej placówce) specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, np. z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, afazją. Mutyzmem wybiórczym, FASD, ADHD, zaburzeniami psychicznymi.
Prowadząca
dr Marta Koplejewska