Pensum specjalisty. Zajęcia z form pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole i przedszkolu
Data szkolenia: 07.11.2023 r. g. 17:00, liczba godzin: 1,5 ( godzina dydaktyczna).
Szkolenie na żywo (odpłatny dostęp) w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), przydatnym do awansu zawodowego lub potwierdzeniaokreślonych umiejętności.
Dla kogo jest szkolenie:
- pedagogów specjalnych i szkolnych, pracujących w szkole i przedszkolu.
Program szkolenia:
- Nowe standardy pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Wsparcie uczniów. Przepisy prawa dotyczące PPP.
- Zadania pedagoga szkolnego i pedagoga specjalnego.
- Pensum specjalisty- zajęcia z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu.
- Kwalifikacja uczniów/ dzieci na zajęcia.
- Kwalifikacje do prowadzenia zajęć.
- Identyfikacja potrzeb dzieci w zakresie PPP.
Opis szkolenia:
W czasie szkolenia zostaną przedstawione obowiązki poszczególnych specjalistów oraz przedstawione formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole i przedszkolu z omówieniem, które z nich mogą być prowadzone w pensum pedagoga szkolnego i pedagoga specjalnego.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Poznasz obowiązujące przepisy prawa.
- Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie udzielania wsparcia uczniom objętych poszczególnymi formami PPP.
- Otrzymasz gotowe wskazówki do pracy.
- Przeanalizujesz swoje obowiązki w zakresie pensum.
Prowadząca:
Angelika Perdek-Chabinowska
Jestem pedagogiem w szkole podstawowej, doradcą zawodowym, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiadam bogate doświadczenie w pracy pedagogicznej i szkoleniowej. Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych z zakresu administracji. Od lat prowadzę kursy na kierowników i wychowawców wycieczek, a także szkolenia dla rad pedagogicznych. Główne obszary działań to umiejętności miękkie i kluczowe, technik uczenia, nowoczesnych metod nauczania, kodowania, elementów TIK, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wsparcia placówek i nauczycieli. Jestem trenerem metod efektywnego uczenia się. Pomagam również uczniom w pracy nad stresem, autoprezentacją czy asertywnością. Regularny rozwój jest dla mnie bardzo ważny, dlatego systematycznie się doszkalam, biorąc udział w warsztatach dotyczących bajkoterapii, eksperymentów przyrodniczych, neurodydaktyki w edukacji. Dzięki temu mogę wzbogacać własny arsenał narzędzi szkoleniowych.