Kurs Treningu Zastępowania Agresji
dla nauczycieli, specjalistów szkoły podstawowej
Zostań trenerem Treningu Zastępowania Agresji (ART).
Zapraszamy na intensywny kurs, który przygotuje Cię do prowadzenia zajęć z zakresu kontroli złości, rozwijania umiejętności społecznych i kształtowania moralnego rozumowania. Szkolenie dostarcza sprawdzonych metod pracy z dziećmi i młodzieżą, którzy borykają się z trudnościami w zarządzaniu emocjami i zachowaniami.
Kurs Treningu Zastępowania Agresji
to program szkoleniowy skierowany do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą ,przejawiającymi trudności w zakresie kontroli emocji i zachowań agresywnych. Celem kursu jest przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć w oparciu o metodologię ART, która łączy trzy kluczowe komponenty: Trening Kontroli Złości, Trening Umiejętności Społecznych, Trening Wnioskowania Moralnego.
Korzyści dla uczestników
Rozwinięcie umiejętności prowadzenia treningów grupowych
– nauczysz się skutecznych metod pracy z grupami, szczególnie w kontekście trudnych emocji i zachowań
Poznanie sprawdzonych narzędzi terapeutycznych
– poznasz praktyczne techniki kontroli złości, rozwijania umiejętności społecznych i kształtowania moralnego rozumowania.
Możliwość adaptacji metod do różnych grup wiekowych i środowisk
nauczysz się dostosowywać program ART do potrzeb dzieci i młodzieży.
Wzmocnienie własnych kompetencji interpersonalnych
– rozwiniesz umiejętności komunikacyjne, empatię i refleksję nad własnym stylem pracy.
Wzmocnienie własnych kompetencji interpersonalnych
– rozwiniesz umiejętności komunikacyjne, empatię i refleksję nad własnym stylem pracy.
Kurs Treningu Zastępowania Agresji to:
Uzyskanie zaświadczenia MEN o ukończeniu kursu,
potwierdzającego nabycie kompetencji, do prowadzenia zajęć „Trening Zastępowania Agresji".
12 godzin dydaktycznych,
w całości prowadzonych online, za pomocą platformy Clickmeeting.
6 miesięcy dostępu,
do nagrania kursu.
Materiał edukacyjny
zawierający tekst, ze slajdów prezentacji prezentowanych podczas kursu.
Aktywne uczestnictwo,
w całym przebiegu kursu.
Możliwość zadawania pytań,
podczas bieżących zajęć oraz po zakończeniu kursu.
Inwestycja: 599 499 zł
(cena promocyjna obowiązuje do 20.12.2024 r.)
Liczba miejsc ograniczona!
Jeżeli planujesz udział w kursie, to możesz ubiegać się u dyrekcji o pokrycie jego kosztów.
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli COS jest niepubliczną placówką oświatową, która w swoich zadaniach statutowych obejmuje doskonalenie zawodowe nauczycieli, m.in. za pomocą platformy szkoleniowej na www.cos.edu.pl oraz posiada akredytację Kujawsko – Pomorskiego Kuratora Oświaty.
Agenda kursu
I spotkanie – 21.01.2025 r. g.17:30, 3 godz. dydakt. platforma Clickmeeting
Zajęcia wprowadzające
I część – „Założenia Treningu Zastępowania Agresji”
- Cele i podstawowe założenia TZA.
- Zasady tworzenia grup zajęciowych i kryteria doboru uczestników.
- Kompetencje i zadania trenera.
- Główne komponenty TZA.
- Program zajęć i prowadzona dokumentacja.
- Struktura jednostki zajęciowej.
II część – „Omówienie zajęć wprowadzających grupę do procesu”
- Przedstawienie się.
- Indywidualne cele i oczekiwania uczestników.
- Określenie celów grupy.
- Opracowanie zasad prowadzenia zajęć, w tym opracowanie kontraktu grupowego.
- Co nas łączy? Przykłady ćwiczeń integrujących grupę.
- Akceptacja i tolerancja. Nasza postawa względem różnorodności.
- Identyfikowanie swoich mocnych i słabych stron.
II spotkanie – 28.01.2025r. g.17:30, 3 godz. dydakt. platforma Clickmeeting
Trening Kontroli Złości
- Złość jest OK.
- Co wywołuje złość? Analiza wyzwalaczy zewnętrznych i wewnętrznych.
- Praca z ciałem – przykładowe ćwiczenia.
- Ćwiczenia na relaksację.
- Reduktory – sposoby na obniżenie napięcia wywołującego złość.
- Sytuacja-myśli-uczucia. Elementy terapii poznawczo-behawioralnej.
- Samoświadomość. Konsekwencje złości i autorefleksja.
- Zauważ i doceń – o samonagradzaniu
III spotkanie – 04.02.2025 r. g.17:30, 3 godz. dydakt. platforma Clickmeeting
Trening Umiejętności Społecznych
- Rozpoznawanie emocji u siebie i innych.
- Czym jest empatia?
- Jak radzić sobie ze smutkiem, lękiem, co pamiętamy o radzeniu sobie ze złością?
- Zasady skutecznej komunikacji.
- Moc w umiejętności zadawania pytań.
- Umiejętność proszenia o pomoc.
- O porozumieniu bez przemocy Marshalla B. Rosenberga.
- Metoda „FUCO” – jako przykład nieagresywnego komunikatu „JA”.
- Metoda SBI -2 – jako przykład dawania informacji zwrotnej.
- Asertywność – czym jest i jak ją ćwiczyć.
- Jak reagować na zaczepki i podpuszczanie?
- Kompromisy – czy są możliwe?
- Umiejętność przegrywania.
IV spotkanie – 11.02.2025 r. g.17:30, 3 godz. dydakt. platforma Clickmeeting
Trening Wnioskowania Moralnego. Podsumowanie zajęć.
I. „Trening Wnioskowania Moralnego”
- Dylemat moralny – czym jest i w jakim stopniu ma wpływ na moje życie.
- By nasze decyzje były dojrzałe moralnie – czego potrzebujemy?
- Przykłady ćwiczeń do analizy dylematów moralnych.
- Refleksje nad uzasadnieniem wyborów, prowadzenie dyskusji.
II część – „Podsumowanie zajęć TZA”
- Podsumowanie wszystkich zajęć.
- Udzielenie informacji zwrotnych uczestnikom.
- Co dalej?
III część – „Podsumowanie kursu z TZA”
- Współpraca z rodzicami przed i w trakcie prowadzenia zajęć.
- Zachowania trudne podczas zajęć – funkcje zachowań trudnych i strategie reagowania na nie.
- Informacje zwrotne dla uczestników.
- Podsumowanie przez uczestników kursu.
- Panel pytań i odpowiedzi dla uczestników kursu.
Prowadząca: Sabina Müller
pedagog, oligofrenopedagog, logopeda, trener w oświacie, trener Treningu Zastępowania Agresji, dyplomowany coach. Szkoleniowiec i wykładowca. Obszar szczególnego zainteresowania to planowanie, organizacja i realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Właściciel firmy „Coaching Mentoring Szkolenia. Sabina Müller”, od kilkunastu lat pedagog poradni psychologiczno-pedagogicznej, doświadczenie w pełnieniu funkcji dyrektora poradni. Pozostałe doświadczenia zawodowe – konsultant w ośrodku doskonalenia zawodowego, pedagog szkolny, wychowawca świetlicy, pedagog w świetlicy socjoterapeutycznej, logopeda w przedszkolu. Ekspert na liście MEN w sprawie awansu zawodowego nauczycieli biorący czynny w pracach komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych. Były członek zespołu interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie.