Data i godzina szkolenia: 17.10.2024 r. godz. 19:00, Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.): 1,5, w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
-
dostęp do nagrania szkolenia i materiałów szkoleniowych, będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia, przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach.
-
materiały szkoleniowe: opis najważniejszych metod badawczych, arkusz zbiorczy diagnozy potrzeb uczniów w zespole klasowym, przykład arkusza ankiety dla uczniów i rodziców, spis wybranych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w szkole.
-
możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
Rekomendowane materiały edukacyjne do szkolenia: Narzędziownik pedagoga specjalnego
Dla kogo jest szkolenie:
-
Specjalistów, nauczycieli i dyrektorów szkół i placówek
Program szkolenia:
- Po co diagnoza potrzeb uczniów? Założenia merytoryczne i formalno-prawne.
- Źródła wiedzy o uczniu i metody zbierania informacji.
- Diagnoza potrzeb edukacyjnych uczniów – od trudności edukacyjnych do szczególnych uzdolnień.
- Rozpoznawanie ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się w klasach I-III szkoły podstawowej.
- Diagnoza i wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów – na przykładzie narzędzia TROS-KA.
- Diagnoza funkcjonalna – podstawowe założenia.
- Zadania specjalistów pracujących w szkole dotyczących wsparcia nauczycieli i wychowawców w zakresie diagnozowania sytuacji edukacyjno-wychowawczej uczniów.
- Zadania poradni psychologiczno-pedagogicznej dotyczące diagnozowania uczniów.
- Współpraca z rodzicami w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym.
Opis szkolenia:
Nauczyciele szkół obserwują potrzeby edukacyjne i rozwojowe uczniów, by móc podąć działania wspierające adekwatnie do zdiagnozowanych przyczyn. Podczas szkolenia dowiesz się, jak możesz to zrobić i z jakich możliwości skorzystać. Poruszony zostanie również aspekt zadań specjalistów, głównie w zakresie współpracy z nauczycielami w omawianym temacie. Omówione zostaną zasady współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczna i rodzicami, zarówno podczas przeprowadzania diagnozy ucznia, jak i planowania i wdrażania form wsparcia.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Zapoznasz się z zadaniami szkoły dotyczącymi diagnozowania potrzeb uczniów.
- Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat metod i narzędzi, jakie mogą wykorzystywać w trakcie bieżącej pracy z uczniami.
- Poznasz zadania specjalistów i możliwości współpracy z nimi w obszarze diagnozy potrzeb uczniów.
- Przyjrzysz się wybranym narzędziom diagnostycznym dostępnym na rynku.
- Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie podejmowania działań diagnostycznych i organizowania wsparcia dla uczniów.
Prowadząca: Sabina Müller