Data i godzina szkolenia: 15.10.2024 r. godz. 19.00. Czas trwania szkolenia (godz. dydakt.):1,5 w tym praca własna z materiałami.
Szkolenie odbywa się za pomocą platformy . Rekomendowane przeglądarki internetowe: Opera, Chrome, Firefox. Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Jeżeli nie otrzymasz linku do szkolenia ( standardowo wysyłany jest 1 dzień przed szkoleniem), zgłoś nam przed szkoleniem, pisząc na adres biuro@cos.edu.pl
Otrzymasz:
- zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku (dostępne po szkoleniu),
- dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty odbycia się szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
- materiały szkoleniowe: prezentacja szkoleniowa,
- możliwość zadawania pytań prowadzącemu szkolenie ( po części merytorycznej szkolenia).
Dla kogo jest to szkolenie: nauczycieli, pedagogów szkolnych i specjalnych, psychologów i terapeutów, rodziców i opiekunów dzieci
Program szkolenia:
1. Cyfrowy autyzm – mit czy rzeczywistość?
- Omówienie pojęcia „cyfrowego autyzmu”: pochodzenie terminu, różne perspektywy.
- Co wspólnego ma autyzm cyfrowy z ASD?
2. Konsekwencje nadmiernego korzystania z ekranów
- Wpływ na funkcjonowanie społeczne i emocjonalne dzieci i młodzieży.
- Cyfrowe media a zaburzenia emocjonalne: lęki, depresja, ADHD.
- Ekrany a zdrowie fizyczne: problemy ze snem, wzrokiem, postawą ciała.
3. Rozpoznawanie problemów u uczniów
- Jak nauczyciele mogą rozpoznać problemy wynikające z nadmiernej ekspozycji na ekrany?
- Sygnały ostrzegawcze: na co zwrócić uwagę?
4. Jak promować zdrowe korzystanie z technologii w szkole i w domu?
- Tworzenie „cyfrowych detoksów” – jak zachęcać dzieci do aktywności pozaekranowej.
- Promowanie empatii, relacji społecznych i aktywności fizycznej.
5. Wdrażanie zdrowych nawyków cyfrowych
Opis szkolenia:
Zapoznanie nauczycieli z pojęciem „cyfrowego autyzmu” oraz wpływem nadmiernej ekspozycji na ekrany na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży. Szkolenie ma na celu wyposażyć nauczycieli w wiedzę oraz narzędzia do rozpoznawania problemów związanych z technologią, a także wprowadzenia zdrowych nawyków cyfrowych w szkołach i w domach uczniów.
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:
- Uczestnik dowie się, jak ekrany wpływają na rozwój mózgu, zdolność koncentracji, funkcjonowanie społeczne i emocjonalne.
- Nauczy się identyfikować objawy, takie jak problemy z koncentracją, lęki, depresja, czy zaburzenia snu, u dzieci i młodzieży.
- Uczestnik zdobędzie wiedzę, jak promować zdrowe nawyki cyfrowe, wprowadzać „cyfrowe detoksy” i zachęcać dzieci do aktywności pozaekranowej.
Prowadząca: dr Marta Koplejewska