Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi

Cele szkolenia: Zapoznanie się z regulacjami prawnymi, dotyczącymi obowiązku opracowywania wymagań edukacyjnych i ich dostosowań dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi.

90,00 

Availability: Na stanie

Rekomendowane do szkolenia materiały edukacyjne: Teczka ucznia ze SPE - 30 % w pakiecie, na:

Teczka ucznia ze SPE

W skład opracowanych materiałów wchodzą propozycje druków dokumentów do wykorzystania przez dyrektora, nauczycieli i specjalistów w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego dla uczniów. Część druków jest uniwersalna i jest możliwa do wykorzystania zarówno w przedszkolach, jak i szkołach. Z kolei tam, gdzie specyfika placówki odgrywa szczególną rolę, zostały opracowane dokumenty osobno dla przedszkola, osobno dla szkoły - ułatwiając tym samym korzystanie z nich.

, , , ,

Szkolenie nagranie (odsłuchania). Produkt cyfrowy – dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej. Pliki oraz nagranie zostały zabezpieczone kodowanymi znakami, które pozwalają na zidentyfikowanie osoby udostępniającej je nielegalnie.

Do uczestnictwa potrzebny jest komputer z głośnikiem i dostęp do Internetu. Dostępne bezpośrednio po opłaceniu (zaksięgowaniu).

Czas szkolenia (godz. dydakt.): 1,5  w tym praca własna z materiałami.

Otrzymasz:

  • zaświadczenie w formacie PDF do pobrania i samodzielnego wydruku,
  • dostęp do szkolenia i materiałów będziesz mieć przez 6 miesięcy od daty zakupu szkolenia. Przestrzeganie tych ram czasowych jest niezbędne, ponieważ nie będzie możliwości wydłużenia tego okresu, nawet w szczególnych przypadkach,
  • materiały szkoleniowe: podstawę prawną i najważniejsze zapisy dotyczące obowiązku dostosowania wymagań edukacyjnych względem uczniów, wzór arkusza dostosowania wymagań edukacyjnych dla klas I-III szkoły podstawowej, wzór arkusza dostosowania wymagań edukacyjnych dla klas IV-VIII szkoły podstawowej, wzór arkusza dostosowania wymagań edukacyjnych dla szkoły ponadpodstawowej, przykład wypełnionego arkusza dla ucznia z niższym niż przeciętnym rozwojem intelektualnym.

Dla kogo jest to szkolenie:

  • nauczycieli i specjalistów szkół i placówek,

Program szkolenia:

  • Różnorodność zespołu klasowego – indywidualne potrzeby edukacyjne.
  • Przybliżenie pojęcia wymagań edukacyjnych i zasad ich opracowania.
  • Indywidualizacja pracy z uczniem, a dostosowanie wymagań edukacyjnych.
  • Wsparcie pedagoga specjalnego w rozpoznawaniu potrzeb uczniów oraz w dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
  • W jakim celu dostosowujemy wymagania edukacyjne?
  • Podstawy prawne określające grupę uczniów, względem których nauczyciel ma obowiązek dostosować wymagania.
  • Trzy obszary dostosowania wymagań edukacyjnych.
  • Przykłady sposobów dostosowania wymagań podczas lekcji dla ucznia z niższym niż przeciętny poziomem intelektualnym.
  • Zasady dokumentowania działań w zakresie dostosowania wymagań edukacyjnych.

Opis szkolenia:

Praca zróżnicowanym zespole klasowym wymaga od nauczyciela zróżnicowanego podejścia do poszczególnych uczniów i indywidualizowania pracy. Są jednak sytuacje, w których nauczyciel jest zobowiązany dostosowywać wymagania edukacyjne do potrzeb i możliwości ucznia. Podczas szkolenia zostaną przeanalizowane przepisy prawa dotyczące opracowywania wymagań edukacyjnych i dostosowań tych wymagań dla poszczególnych uczniów. Omówione zostaną obszary dostosowań i praktyczne przykłady dostosowań na zajęciach lekcyjnych. Przedstawiony zostanie przykładowy wzór arkusza dostosowania, który pozwoli na sprawne jego dokumentowanie.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Zapoznasz się z regulacjami prawnymi, dotyczącymi obowiązku opracowywania wymagań edukacyjnych i ich dostosowań dla uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Usystematyzujesz swoją wiedzę na temat celów i założeń dostosowania wymagań.
  • Poznasz obszary w jakich mogą planować dostosowanie wymagań względem uczniów.
  • Będziesz wiedział/a, kto w szkole może im pomóc w diagnozowaniu potrzeb uczniów i prawidłowym reagowaniu na nie.
  • Otrzymasz wzór arkusza dostosowania wymagań, wypełniony na przykładzie ucznia z niższymi możliwościami intelektualnymi.

Prowadząca: Sabina Müller

Shopping Cart
Scroll to Top