Szkolenie online w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest certyfikatem.
Otrzymasz również dodatkowe materiały szkoleniowe pdf: Ja i moje wartości w kontekście świata, Jak odkryć swoje myśli, Jak dbać o higienę cyfrową, Jak rozmawiać o otyłości, Jak rozwinąć skrzydła czyli poznaj swój styl zachowania i style zachowań innych ludzi, Jak skutecznie się uczyć, Komunikacja empatyczna, Materiały filmowe – przydatne linki, Moje miejsce na drabinie kompetencji, Po co nam emocje, Poczuj jak się czujesz, Uważność, Wskazówki do pracy z rodzicami + nagranie BONUS, Zestaw ćwiczeń oraz Nagrany materiał do wykorzystania w pracy z rodzicami.
Jak organizować zajęcia z wychowawcą oraz zajęcia z pedagogiem szkolnym podczas pracy zdalnej? Jak wspierać rodziców uczniów w działaniach wychowawczych?
Dla kogo jest szkolenie: Dla wychowawców klas od klasy czwartej szkoły podstawowej oraz pedagogów i psychologów szkolnych
Na szkoleniu uczestnik otrzyma:
- Informacje nt. planowania i organizowania pracy zdalnej w zakresie działań wychowawczych z uwzględnieniem trudności wynikających z komunikacji zapośredniczonej
- Gotowe scenariusze zajęć zajęć wychowawczych dla wychowawców i pedagogów.
- Przykładowe ćwiczenia wspierające pracę wychowawczą wraz z opisem ich zastosowania dot. emocji, pozytywnego myślenia, poczucia własnej wartości, komunikacji zapośredniczonej z nauczycielami i rówieśnikami, organizacji pracy w domu, planowania dnia, dbania o kondycję fizyczną i psychiczną, higieny cyfrowej.
- Katalog wskazówek dot. komunikacji zapośredniczonej z uczniami oraz ich rodzicami.
- Nagrany półgodzinny webinar dla rodziców nt. wspierania dzieci w domu w czasie nauki zdalnej.
Opis szkolenia:
Podczas szkolenia omówione zostaną sposoby planowania i organizowania zajęć z wychowawcą, pedagogiem, psychologiem z uwzględnieniem potrzeb wynikających z sytuacji izolacji uczniów.
Uwzględnione zostaną kwestie organizowania czasu w domu, wspierania uczniów w procesie uczenia się, radzenia sobie z emocjami, stresem, samotnością.
Program:
- Zadania wychowawcy, pedagoga, psychologa.
- Potrzeby uczniów w czasie edukacji zdalnej.
- Analiza trudnych sytuacji na podstawie doświadczenia dotychczasowej pracy zdalnej.
- Przykładowe ćwiczenia wraz z opisem.
- Przykładowe scenariusze zajęć z uczniami.
- Wskazówki do współpracy z rodzicami uczniów.
Prowadząca: dr Adriana Kloskowska
nauczyciel, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, doradca zawodowy, coach, wykładowca akademicki, szkoleniowiec, dyrektor w Impuls do Rozwoju, autorka i realizatorka licznych szkoleń dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje uczenie się oparte na naturalnych dźwigniach umysłu, publikuje na łamach czasopism edukacyjnych, np. Głos Pedagogiczny, Monitor Dyrektora Szkoły, Charaktery, Wczesna Edukacja, TIK w Edukacji, prowadzi na FB stronę Impuls do Rozwoju Edukacji oraz grupę Impuls dla nauczycieli.