2 – godziny dydaktyczne szkolenia na żywo w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, a także dostępem do nagrania i materiałów w Wordzie, będące poszerzoną wersję prezentacji, bibliografię.
„Uczeń zdolny”
Szkolenie na żywo dla nauczycieli!
Data: 28.10.2021 r. g.19:00
Mamy w szkołach wielu uczniów zdolnych, kreatywnych, czasem utalentowanych. Stanowią wyzwanie dla kadry pedagogicznej, wato więc wiedzieć jak, za pomocą dostępnych narzędzi diagnozować uzdolnienia, jakie strategie stosować, by je rozwijać. O tym właśnie porozmawiamy na niniejszym szkoleniu.
Program szkolenia
- Uczeń zdolny – specyfikacja
- Dlaczego geniusze mają słabe stopnie?
- Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych
- Cztery kategorie dzieci z SNOS
- Osobowościowe uwarunkowania zdolności
- Psychopedagogiczne uwarunkowania rozwoju zdolności ucznia
- Strategie zwiększania zdolności metakognitywnych
- Rola nauczyciela w kształtowaniu i rozwijaniu zdolności
- Rodzinne i środowiskowe przyczyny SNO
- Prawa Sylwii Rinn
- Wybrane narzędzia do diagnozowania i badania poziomu uzdolnień oraz twórczości
- Wybrane metody i techniki pomocne w pracy z uczniami uzdolnionymi
Opis szkolenia
Na zajęciach zostaną omówione:
- Czym jest SNOS,
- Jak prawa S. Rimm pomogą pracować z uczniem zdolnym,
- Jakie narzędzia usprawnią pracę specjalistów, nauczycieli z omawianą grupą dzieci i młodzieży,
Korzyści ze szkolenia w NODN COS
- Poznasz zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy z uczniem zdolnym,
- Poznasz narzędzia do diagnozowania uzdolnień i myślenia twórczego,
- Nauczysz się rozpoznawać Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych,
Dla kogo jest to szkolenie
- specjalistów pracujący z dziećmi i młodzieżą,
- pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- pedagogów i psychologów szkolnych,
- zainteresowanych nauczycieli/wychowawców, studentów kierunków psychopedagogicznych
Kliknij, aby zapoznać się z instrukcją udziału w szkoleniu na żywo.
Prowadząca
Joanna Nienałtowska-Padło
Jestem pedagogiem, psychoprofilaktykiem, coachem, doświadczonym trenerem Rad Pedagogicznych, pracuję z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuję także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogika jest moją pasją, więc staram się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.