Poradnik składa się z 2 części. W części pierwszej omówione są podstawowe informacje na temat mentoringu, tutoringu i coachingu.
Poradnik w części drugiej zaprasza do auto-coachingu i wykonaniu wielu ćwiczeń w kierunku, rozpoznania lepszego samego siebie.
Uzupełnieniem poradnika są dwa nagrane webinary, jest nagranyz udziałem Elżbiety Ceglarskiej pt.„Mentoring. Tutoring. Coaching w edukacji”
cz.1 Mentoring, tutoring, coaching w edukacji.
cz.2 Narzędzia wspierania rozwoju człowieka
– łącznie 3 godziny nagrań + 2 certyfikaty.
Spis treści poradnika:
Część 1 MENTORING. TUTORING. COACHING
- Każdy ma swoją opowieść…
- Sześć kategorii interwencji
- Mój autoportret
MENTORING, CZYLI SPOTKANIA Z MISTRZEM
- Model naśladowczy
- Model kompetencyjny
- Model refleksyjny
TUTORING, czyli rozmowy istotne
- Główne rodzaje tutoringu
- Kompetencje tutora
COACHING, czyli jak uruchomić zasoby i wyjść ze strefy komfortu
Bibliografia
Przerywnik o sercu i emocjach
Część 2 NARZĘDZIA WSPIERANIA ROZWOJU CZŁOWIEKA
- Moje koło życia
- Mordercy pomysłów
- Zbadaj swoje przekonania
- Scenariusz skanowania ciała
- Mapa Marzeń
- Karta Sprawdzam
- Pytania innowacyjne – prowokacyjne
- SMART
- Linia czasu
- Demo Day
- Analiza logiczna
- Strategia Walta Disneya
- Strategia SŁONIA
- Amplifikacja
- Kapelusze myślowe wg Edwarda de Bono
- Upraszczanie
- Profil motywacji wg prof. Reissa
- GRA Od nieświadomej niekompetencji do nieświadomej kompetencji
- Casting do teatru życia