Szkolenie online w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest certyfikatem.
Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i klasach I-III, jako kierunek realizacji polityki oświatowej
Dla kogo jest szkolenie: Nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli świetlic, klas I-III.
Na szkoleniu uczestnik:
1. Poznają Zalecenie Rady Europy w sprawie kompetencji kluczowych w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie z dnia 22 maja 2018 r.
2. Przeanalizują podstawę programową w aspekcie kształtowania kompetencji kluczowych.
3. Zaplanują działania (indywidualne i zespołowe) służące świadomemu i skutecznemu kształtowaniu kompetencji kluczowych w przedszkolu i klasach I-III.
4. Wskażą kierunki/obszary rozwojowe szkoły/przedszkola w obszarze kształtowania kompetencji kluczowych .
Opis szkolenia:
Rozwijanie kompetencji kluczowych w zakresie innowacyjności, kreatywności, logicznego myślenia, skutecznej komunikacji, samodzielności – wszystkie te aspekty powinny być integralną częścią działalności przedszkola oraz szkoły. Podczas szkolenia uczestnicy będą mieć możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności na temat wdrażania odpowiednich działań dostosowanych do możliwości swojej placówki.
Program:
- Kompetencje kluczowe – znaczenie w edukacji i życiu każdego człowieka.
- Metody i narzędzia pozwalające rozwijać kompetencje kluczowe na zajęciach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
- Kierunki rozwoju szkoły i przedszkola w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych.
Prowadząca:
Angelika Perdek-Chabinowska
Jestem pedagogiem w szkole podstawowej, doradcą zawodowym, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiadam bogate doświadczenie w pracy pedagogicznej i szkoleniowej. Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych z zakresu administracji. Od lat prowadzę kursy na kierowników i wychowawców wycieczek, a także szkolenia dla rad pedagogicznych. Główne obszary działań to umiejętności miękkie i kluczowe, technik uczenia, nowoczesnych metod nauczania, kodowania, elementów TIK, pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wsparcia placówek i nauczycieli. Jestem trenerem metod efektywnego uczenia się. Pomagam również uczniom w pracy nad stresem, autoprezentacją czy asertywnością. Regularny rozwój jest dla mnie bardzo ważny, dlatego systematycznie się doszkalam, biorąc udział w warsztatach dotyczących bajkoterapii, eksperymentów przyrodniczych, neurodydaktyki w edukacji. Dzięki temu mogę wzbogacać własny arsenał narzędzi szkoleniowych.