Szkolenie online w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest certyfikatem.
Otrzymasz również dodatkowe materiały szkoleniowe:Przykładowe plany pracy rewalidacyjnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekki i z autyzmem, Katalog metod wspierających ucznia podczas zajęć rewalidacyjnych.
Plan pracy i organizacja zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekki oraz z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, stanowią w przedszkolach i szkołach liczną grupę, która wymaga od nauczycieli indywidualnego wsparcia w zakresie organizacji pracy na co dzień oraz pracy w ramach zajęć rewalidacyjnych, których zaplanowanie i zorganizowanie musi odpowiadać indywidualnym potrzebom danego ucznia.
Nagranie szkolenia z dn.25.01.2021 r.
Opis szkolenia
Celem szkolenia jest przedstawienie nauczycielom zajęć rewalidacyjnych sposobów planowania i organizowania pracy z uczniem, w tym stworzenia planu pracy na zajęcia rewalidacyjne zgodnego z IPET oraz z WOPFu, a także przegląd metod pracy wspomagających wszystkie obszary funkcjonowania ucznia: fizyczny, społeczny, emocjonalny, poznawczy.
Program szkolenia
- Planowanie pracy na podstawie IPET i WOPFu – tworzenie planu zajęć rewalidacyjnych – omówienie na podstawie przykładowych planów.
- Organizacja pracy rewalidacyjnej, czyli przegląd metod do zastosowania ze szczególnym uwzględnieniem metod:
– psychomotorycznych,
– narracyjno-motorycznych,
– usprawniających komunikację,
– kształtujących kompetencje poznawcze,
– społeczne i emocjonalne.
Korzyści dla uczestnika
Zyskasz wiedzę praktyczną, sprawdzoną przez dr Adrianę Kloskowską, a opartą na naukowych badaniach – odwołania do literatury, badań, doświadczeń praktyka: przykładowe metody do wykorzystania w pracy rewalidacyjnej oraz przykładowe programy zajęć rewalidacyjnych.
Szkolenie przeznaczone jest dla
- Nauczycieli zajęć rewalidacyjnych.
Szkolenie poprowadzi
dr Adriana Kloskowska
nauczyciel, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, doradca zawodowy, coach, wykładowca akademicki, szkoleniowiec, dyrektor w Impuls do Rozwoju, autorka i realizatorka licznych szkoleń dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje uczenie się oparte na naturalnych dźwigniach umysłu, publikuje na łamach czasopism edukacyjnych, np. Głos Pedagogiczny, Monitor Dyrektora Szkoły, Charaktery, Wczesna Edukacja, TIK w Edukacji, prowadzi na FB stronę Impuls do Rozwoju Edukacji oraz grupę Impuls dla nauczycieli.