2 – godziny dydaktyczne szkolenia online w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostępem do nagrania.
„ADHD- przyczyny, objawy, trudności w funkcjonowaniu szkolnym i społecznym”
Nagranie szkolenia: 21.03.2022 r.
Program szkolenia
- Zajrzyjmy do mózgu.
- Kryteria diagnostyczne ADHD wg DSM V.
- ADHD w szkolnej ławce.
- Kilka słów dla osób wspierających rozwój (rodzice, wychowawcy, trenerzy, nauczyciele).
- 10 przykazań dla osób „bardziej”
- Nastolatki/młodzi dorośli- porady praktyczne.
- Czy Kubuś Puchatek miał ADHD?
Opis szkolenia
Na szkoleniu zostanie przedstawiona problematyka Zespołu Hiperkinetycznego. Przedstawimy kryteria diagnostyczne ADHD wg DSM V. Omówione zostaną objawy osiowe i zachowania z nimi związane w poszczególnych obszarach funkcjonowania, a także rady i wskazówki dotyczące tzw. „równoległego nauczania”. Porozmawiamy o wybranych sposobach i skutecznych interwencjach dotyczących „zagospodarowania” dzieci i młodzieży z ADHD podczas zajęć szkolnych oraz o specyfice funkcjonowania nastolatków i młodych dorosłych.
Nie zabraknie także praktycznych porad zarówno dla trenerów wspierających rozwój jak i dla samych zainteresowanych- czyli osób obdarzonych Zespołem Hiperkinetycznym
Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS
- Poznasz specyfikę funkcjonowania omawianej grupy dzieci i młodzieży
- Otrzymasz wskazówki do bezpośredniej pracy indywidualnej z młodym człowiekiem z syndromem ADHD.
Dla kogo jest to szkolenie
- nauczycieli
- wychowawców,
- pedagogów i psychologów szkolnych,
- terapeutów pedagogicznych,
- zainteresowanych rodziców i oczywiście dla tych, którzy są „bardziej”.
Prowadząca
Joanna Nienałtowska-Padło
Jestem pedagogiem, psychoprofilaktykiem, coachem, doświadczonym trenerem Rad Pedagogicznych, pracuję z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuję także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogika jest moją pasją, więc staram się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.