Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
- W jakiej formie otrzymam zaświadczenie? Imienne zaświadczenie w formacie PDF, do wydruku. Do odbioru z poziomu panelu uczestnika, po zalogowaniu się na Moje konto na www.cos.edu.pl
- Czy na zaświadczeniu jest podana forma szkolenia? Na dokumencie brak określenia formuły szkolenia on-line.
- Gdzie znajdują się materiały ze szkolenia? Materiały do pobrania z poziomu: Moje konto>Pliki do pobrania.
- Ile czasu mam dostęp do szkoleń? Dostęp do szkoleń wynosi 6 m-cy.
- Czy na zaświadczeniach będą takie same daty? Data na zaświadczeniu, to data ukończenia szkolenia ( data uczestnictwa w szkoleniu na żywo lub data ukończenia szkolenia online).
1. Dziewczęta z ZA – mistrzynie kamuflażu
Nagranie szkolenia: 24.05.2022 r.
Szkolenie dotyczy specyfiki funkcjonowania dziewcząt z ZA.
Program szkolenia
- Specyfika funkcjonowania dziewcząt z ZA ( wygląd, zainteresowania, rówieśnicy).
- Aspie – różnicowanie objawów u chłopców i dziewcząt.
- Wyzwania związane z umiejętnościami społecznymi.
- Trudności w radzeniu sobie z emocjami.
- Kamuflaż – metoda na przetrwanie.
- AS-ki i światy równoległe.
- Brak diagnozy – koszty osobiste i społeczne.
- ZA – osobowość plus.
- Życie w dżungli – kilka porad praktycznych dla bohaterek szkolenia.
Opis szkolenia
Wysoko funkcjonujące osoby ze spectrum są często nie rozumiane przez otoczenie, więc nie uzyskują właściwego wsparcia i nie SA w stanie realizować swoich, czasem zaskakujących potencjałów.
Ich zachowania, deficyty w sferze społecznej i komunikacyjnej stanowią nie tylko utrudnienie codziennego życia w świecie tzw. neurotypowych, ale też są przyczyną lęków, depresji i innych zaburzeń emocjonalnych, które pogłębiają jeszcze bardziej istniejące problemy.
Dziewczęta z ZA są często diagnozowane z dużym opóźnieniem (czasem nawet w życiu dorosłym), nierozpoznane, pozbawione pomocy i tych aspektów życia, które wiążą się z prawidłowościami rozwojowymi nastolatków, uciekają w wyimaginowany świat, gdzie wreszcie czują się „u siebie”.
Szkolenie ma przybliżyć problematykę Zespołu Aspergera „w damskim wydaniu”, zwrócić uwagę na mało zauważalne cechy i zachowania, a przede wszystkim wskazać metody pracy i sposoby reagowania, które w największym możliwym stopniu pomogą dziewczętom. To zaś niewątpliwie przyniesie korzyści wszystkim uczniom i dorosłym
2. Nastolatek z Zespołem Aspergera
Nagranie szkolenia: 15.02.2022 r.
Szkolenie jest kontynuacją zajęć dotyczących strategii pomocy dziecku z Zespołem Aspergera.
Dotyczy okresu nastoletniego uczniów ze spektrum, podczas którego objawy „burzy i naporu” nakładają się na specyficzne cechy chrakterystyczne omawianej dysfunkcji.
Program szkolenia
- ZA – podstawowe pojęcia-przypomnienie najistotniejszych informacji.
- Zespół Aspergera jako zaburzenie uczenia się zachowań społecznych.
- Osobista nawigacja.
- Przyjaźń i związki koleżeńskie osób z SA.
- Okiem praktyka.
- Typy temperamentów w odniesieniu do SA.
- Kilka słów o damskiej wersji SA.
Opis szkolenia
Na szkoleniu zostaną omówione wybrane zagadnienia związane z okresem dojrzewania i jego specyfice w sytuacji nastolatka z ZA, w aspekcie relacji społecznych oraz funkcjonowania szkolnego.
Omówione zostaną elementy pomocy terapeutycznej, której mogą udzielać osoby wspierające rozwój.
Przyjrzymy się także funkcjonowaniem Aspich w aspekcie biologicznej teorii temperamentów H. Eysencka oraz o dziewczętach „filozofkach”
3. Zespół Aspergera. Co nauczyciel wiedzieć powinien?”
Szkolenie online dla nauczycieli!
Nagranie szkolenia z dn. 03.11.2021 r.
W sytuacji, gdy dość często diagnozuje się tę dysfunkcję, a także z uwagi na to, że w placówkach funkcjonuje spora grupa nierozpoznanych „Aspich”- wiedza ogólna o Zespole Aspergera oraz konkretne rady dotyczące postępowania z tymi wyjątkowymi uczniami powinna znaleźć się w kanonie umiejętności wychowawczych i dydaktycznych.
Program szkolenia
- Główne pojęcia z zakresu funkcjonowania osób ze Spektrum autyzmu
- Ogólna charakterystyka Asperdzieciaka
- Strategie wspierania w zakresie komunikacji, funkcjonowania społecznego oraz w sferze poznawczej i behawioralnej i sensorycznej
- Wskazówki dydaktyczno- wychowawcze dla nauczycieli
- Dobre rady i garść praktyki (na podst. znakomitej, praktycznej literatury)
Opis szkolenia
- Specyfika funkcjonowania dziecka z Zespołem Aspergera
- Wskazówki dla nauczycieli/wychowawców
4. Nastolatek z Zespołem Aspergera – seksualność
Szkolenie online dla nauczycieli!
Nagranie szkolenia: 01.03. 2022 r.
Szkolenie jest kontynuacją i uzupełnieniem zajęć dotyczących nastolatkówz Zespołem Aspergera. Dotyczy sfery seksualnej, omawianej w ramach norm rozwojowych adolescentów.
Program szkolenia
-
- Zespołem Aspergera – wybrane – zagadnienia w oparciu o założenia terapii behawioralno – poznawczej.
- Kilka słów o emocjach.
- Zachowanie, a funkcjonowanie społeczne.
- Język.
- Funkcje wykonawcze.
- Najważniejsze pojęcia- przypomnienie.
- Rozumienie seksualności.
- Seksualność, a pięć zmysłów.
- Zagadnienia związane z rozwojem.
- Rady dotyczące omawiania seksualności z nastolatkiem z ZA.
- Umiejętności społeczne.
- Kiedy seksualność nastolatka przyjmuje formy obsesyjne.
- Podsumowanie.
.Opis szkolenia
Przedstawione zostaną wybrane techniki i metody pracy oparte o założenia psychologii behawioralno- poznawczej. Prezentacja oraz materiały oparte są na książce na podst. „z Zespołem Aspergera w okresie dojrzewania”.
Część dotycząca seksualności – na podst. rozdziału autorstwa Isabelle Henault,
Część dotycząca technik pracy na podst. rozdziału „Terapia behawioralno – poznawcza”- autor Tony Attwood.
Prowadząca
Joanna Nienałtowska-Padło
Jestem pedagogiem, psychoprofilaktykiem, coachem, doświadczonym trenerem Rad Pedagogicznych, pracuję z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuję także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogika jest moją pasją, więc staram się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.