Szkolenie online w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest certyfikatem. Otrzymasz również dodatkowe materiały szkoleniowe pdf: lista z linkami do scenariuszy zajęć i materiałów na lekcje wychowawcze.
Bądź bezpieczny w sieci. Scenariusze zajęć na lekcję wychowawczą
Dla współczesnych dzieci i młodzieży środowisko online jest naturalnym
środowiskiem nawiązywania relacji i aktywności. Jak zadbać o
bezpieczeństwo w sieci?
Dla kogo jest szkolenie: Nauczycieli szkół podstawowych, dyrektorów szkół.
Na szkoleniu uczestnik:
- poszerzy wiedzę jak wykorzystać strony internetowe, gry, portale i aplikacje używane przez dzieci i młodzież w procesie edukacyjnym;
- dostanie ćwiczenia jak lepiej zrozumieć komunikację w świecie onlinei wykorzystać ją na swoich lekcjach;
- dostanie bazę wartościowych materiałów do codziennej pracy.
Opis szkolenia:
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą ciekawe materiały do pracy dotyczącej tematyki bezpieczeństwa w siec, które
mogą wykorzystać na lekcjach wychowawczych.
Program:
- Podstawowe różnice w komunikacji w świecie rzeczywistym i świecie online.
- Język komunikatorów, skrótów i ikonek.
- Jak wykorzystać w procesie edukacyjnym
popularne wśród dzieci i młodzieży strony internetowe, gry, portale i aplikacje. - Dobre praktyki – przegląd materiałów do wykorzystania na lekcjach wychowawczych.
Prowadząca:
Dorota Lubas
nauczyciel dyplomowany, od 10 lat właścicielka placówki edukacyjno-terapeutycznej Pracowni i Rozwoju Kreska, dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej. Z wykształcenia mgr resocjalizacji – pedagog specjalny, absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, ukończone studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie, od 23 lat związana zawodowo ze środowiskiem dzieci i młodzieży – również niepełnosprawych; certyfikaty licznych kursów, m.in Kurs Dramy Stosowanej, Kurs I stopnia pracy Metodą Weroniki Sherborne, kurs trenerski I stopnia, certyfikat psychomotoryki wg Procus i Block, kursy doskonalące w ramach WDN, certyfikat terapeuty ręki. Swoje doświadczenie zdobywała w pracy z młodzieżą w gimnazjum z oddziałami integracyjnymi, z niedostosowanymi społeczne, prowadząc prywatny gabinet oraz tworząc i realizując projekty w NGO. Twórczyni autorskich programów terapeutycznych i edukacyjnych. Jest autorką „Opowieści terapeutycznych” dla dzieci oraz pierwszego w Polsce kursu online Multisensoryczny Trening Płynności Czytania dla dzieci z dysleksją i ryzyka dysleksji. Specjalizuje się w tematyce dysleksji i trudności szkolnych. Zajmuje się terapią dzieci ze spektrum dysleksji, dzieci nieśmiałych, dzieci ze spektrum autyzmu. Prowadzi treningi kreatywności dla dzieci i młodzieży wykorzystując metodę dramy stosowanej, warsztaty, treningi TUS oraz szkolenia dla nauczycieli i rodziców.