Kryteria diagnozy różnicowej autyzmu i zespołu Aspergera

 

Data: 09.02.2022 r. g.19:00

Szkolenie wpisuje się w realizację:

  •  priorytetu MEN: Zapewnienie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w zakresie kontroli, w przedszkolach, szkołach podstawowych, ponadpodstawowych, placówkach oświatowo-wychowawczych, szkolnych schroniskach młodzieżowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, wskazanych  w art. 2 pkt 7 ustawy – Prawo oświatowe

Kliknij, aby  zapoznać się z instrukcją udziału w szkoleniu.

77,00 

Brak w magazynie

2 – godziny dydaktyczne szkolenia na żywo  w  Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostępem do nagrania na okres 3 m-cy.

„Kryteria diagnozy różnicowej autyzmu i zespołu Aspergera”

Szkolenie na żywo dla nauczycieli!

Data: 09.02.2022r. g.19:00

Szkolenie jest odpowiedzią na pytania dotyczące różnic w funkcjonowaniu dzieci ze spektrum autyzmu w sferze komunikacji/języka, relacji społecznych (sfery emocjonalnej) oraz nietypowych fiksacji/ zainteresować dzieci z tym zaburzeniem.

Program szkolenia

  • Spektrum autyzmu jako choroba cywilizacyjna.
  • Funkcjonowanie dziecka autystycznego w sferze:komunikacja i języka relacji społecznych ( sferze emocjonalnej), fiksacji/ zainteresowań.
  • Wykorzystanie zaburzonych obszarów podczas tworzeniu kart pracy
  • Przykłady praktyczne dotyczące pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu.

Opis szkolenia

Jednym z największym problemów współczesnego Świata, staje się wzrost nasilenie zjawiska chorób i zaburzeń zarówno u dzieci i młodzieży. Jedną z chorób cywilizacyjnych XXI wieku jest  zaburzenie ze spektrum autyzmu, który stanowi znaczące wyzwanie zarówno teoretyczne jak i praktyczne dla specjalistów wielu obszarów. Dzieci w spektrum autyzmu  bardzo różnią się między sobą – zarówno pod względem cech osobowości, jak i zainteresowań oraz możliwości intelektualnych.  Czym autyzm wczesnodziecięcy różni się od zespołu Aspergera? Dlaczego tak często jest on mylony z niepełnosprawnością intelektualną oraz schizofrenią? Podczas szkolenia Prowadząca omówi kryteria różnicowe dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.

Korzyści ze szkolenia w Akredytowanym Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS:

  • Zdobędziesz wiedzą dotyczącą funkcjonowania dziecka ze spektrum autyzmu.
  • Dowiesz się jak pracować z dzieckiem z autyzmem wczesnodziecięcym, a jak z zespołem Aspergera.
  • Uzyskasz szereg wskazówek, które będą mogli wykorzystać w swojej pracy terapeutycznej.
  • Otrzymasz rozszerzoną prezentację o dodatkowe materiały dotyczące usprawniania zaburzonych funkcji.

Dla kogo jest to szkolenie

  • nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych,
  • terapeutów,
  • specjalistów,
  • osób pracujących z dziećmi,
  • wszystkich zainteresowanych,

Po opłaceniu szkolenia, zaksięgowaniu wpłaty i w momencie zebrania się minimalnej grupy uczestników, otrzymasz link z dostępem do szkolenia.  Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.

Prowadząca

dr Marta Koplejewska

nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki, rzeczoznawca podręczników z fizyki, specjalistka od niekonwencjonalnych metod nauczania, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych.  W 2019 roku obronila tytul doktora w dziedzinie nauk społecznych – dyscyplina: pedagogika. Na co dzień związana jest z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo -Rewalidacyjnych w Cieszynie. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Była  prodziekan,  w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie.

Shopping Cart
Przewiń do góry