2-godziny dydaktyczne szkolenia na żywo w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostępem do nagrania oraz materiałów w PDF
Alternatywne sposoby komunikacji z uczniem niepełnosprawnym
Data: 07.10.2021r. g.19:00
Poznasz alternatywne sposoby komunikacyjne w pracy z uczniem, z niepełnosprawnościami. Otrzymasz karty pracy rozwijające kompetencje miękkie. Poznasz pytania wspomagające ( metoda Kellera, pytania coachingowe oraz sokratejskie).
Program szkolenia:
- Metody aktywizujące i alternatywne a rozwój ucznia z SPE.
- Techniki pracy umożliwiające osiąganie sukcesu edukacyjnego.
- Gry dydaktyczne a nauka uczenia się.
- Metody pracy z uczniem zdolnym i uzdolnionym.
- Formy pracy rozwijające więzi nauczyciel – uczeń.
- Korzystanie z urządzeń technicznych we wspomaganiu komunikacji z uczniem niepełnosprawnościami.
Opis szkolenia:
Uczniowi z niepełnosprawnościami towarzyszą problemy w komunikacji, tak z rówieśnikami, jak również z nauczycielami i innymi dorosłymi. By temu zapobiegać, poznamy metodę Kelllera, pytania coachingowe oraz sokretajskie.
Korzyści dla uczestnika szkolenia w NODN COS:
- Poznasz metody i techniki pracy z uczniami szkół podstawowych.
- Nauczysz się wykorzystuje umiejętności miękkie podczas spotkań, korzysta z alternatywnych sposobów komunikacji
- Wzmocnisz kompetencje w zakresie rozwoju umiejętności komunikacji z uczniem niepełnosprawnym.
- Otrzymasz materiały w postaci przykładowych ćwiczeń, kart pracy oraz rozwijających umiejętności komunikacyjne.
Alternatywne sposoby komunikacji realizują wytyczne Rozporządzenia ministra edukacji w sprawie zasad dzielenia ,organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- nauczycieli przedmiotów oraz nauczycieli specjalistów wszystkich etapów kształcenia i typów szkół
Prowadząca:
Jolanta Małecka
magister filologii polskiej, dodatkowe kwalifikacje z zakresu historii, terapii pedagogicznej , oligofrenopedagogiki, pracy z uczniem ze Spektrum Autyzmu, organizacji i zarządzania oświatą oraz doradztwa zawodowego. Od 39 lat jestem nauczycielem stawiającym na samodzielność uczniów, stosując w swojej praktyce ocenianie kształtujące i Ok – zeszyty, narzędzia TOC, Mapy Coachingowe, metody aktywne i alternatywne. Podczas zajęć rozwijam kompetencje kluczowe. Moim uczniom przekazuję nie tylko wiedzę i uczę umiejętności, ale również rozwijam pasję do czytania i empatię do innych ludzi. Świat emocji i uczuć poznajemy z literatury i poezji, ucząc się nawzajem, jak być dobrym człowiekiem, by w przyszłości wiedzieli, iż „ Wcale nie musimy sią ze sobą zgadzać, aby się nawzajem szanować”. Praca jest dla mnie pasją. Wykonuję zawód, który kocham. Na moich zajęciach uczniowie nie nudzą się, a czas płynie szybko. Coach, trener oświaty i TOC , mentorka w kursach internetowych ok-zeszytu oraz TOC. Prowadzę szkolenia dla Rad Pedagogicznych , biorę udział we wspomaganiu szkół oraz w projektach Doradztwa. Niezwykle cenię wymianę doświadczeń podczas spotkań. Od 2019 roku prowadzę firmę szkoleniową – EduRozwój Jolanta Małecka.