Jak wspomagać dziecko z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, w trudnych sytuacjach, w tym w sytuacji zmiany oraz podczas izolacji (pandemii)

Każdy człowiek potrzebuje poczucia bezpieczeństwa, by optymalnie funkcjonować w otaczającej go rzeczywistości, jednak osoby z autyzmem potrzebują jeszcze większego poczucia przewidywalności. 

89,00 

Brak w magazynie

Szkolenie online Centrum Organizacji Szkoleń zakończony jest certyfikatem, a także trzymiesięcznym dostępem do nagrania.

 Jak wspomagać dziecko z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, w trudnych sytuacjach, w tym w sytuacji zmiany oraz podczas izolacji (pandemii)

1 marca poniedziałek godz. 19.00-20.30

Każdy człowiek potrzebuje poczucia bezpieczeństwa, by optymalnie funkcjonować w otaczającej go rzeczywistości, jednak osoby z autyzmem z uwagi na nieneurotypowy charakter ich  mózgów, potrzebują jeszcze większego poczucia przewidywalności. Jak o to zadbać we wciąż zmieniającym się świecie, w którym tak trudno dzisiaj o poczucie stabilności? Osoby z autyzmem ze względu na zaburzenia rozwoju w zakresie teorii umysłu, mają ogromną trudność z funkcjonowaniem w zmianie oraz w czasie izolacji (pandemii). Każda nowa sytuacja staje się dla nich wyzwaniem, dlatego niezwykle  ważne jest, by nauczyciele i rodzice wiedzieli, jak mogą wspierać osoby z autyzmem w trudnych dla nich codziennych sytuacjach.

Program szkolenia:

    • Mózg autystyczny w kontekście zmiany.
    • Problematyczne zachowania w kontekście zmiany.
    • Osoba z autyzmem a czas izolacji – relacje osób z autyzmem.
    • Jak organizować warunki szkolne i domowe, by zmniejszać trudności.
    • Jak budowanie relacje z osobą z autyzmem w trudnych dla niej sytuacjach.
    • Jak tworzyć otoczenia sensoryczne.

    Jakie stosować narzędzia, by pomóc dzieciom i młodzieży z autyzmem radzić sobie ze stresem.

Opis szkolenia:

Uczestnicy szkolenia podczas spotkania poznają kluczowe elementy budowania relacji, dzięki której współpraca z osobą z autyzmem jest łatwiejsza i przynosi lepsze efekty. Konkretne przykłady zachowań werbalnych i niewerbalnych pomogą słuchaczom w codziennym zmaganiu się z trudnościami, jakich doświadcza osoba z autyzmem głównie w zmianie oraz w sytuacji, którą słabo rozumie, na przykład w sytuacji izolacji (pandemia). Omawiane podczas szkolenia strategie wspierające zostaną uzupełnione wypowiedziami osób z autyzmem, które dzielą się swoim doświadczeniem z czasu wiosennego lockdownu. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli, jak organizować warunki zarówno szkolne, jak i domowe, by zminimalizować obciążenie, jakim dla osoby z autyzmem jest zmierzenie się z tym, co nowe i nieprzewidywalne.

 

Dla kogo jest to szkolenie:

  • nauczyciele zajęć rewalidacyjnych
  • terapeuci
  • nauczyciele pracujący z osobami z autyzmem
  • w tym z zespołem Aspergera

Co otrzymasz?

Impuls do refleksji nad tym, jak kształtować środowisko, by osoba z autyzmem czuła się  możliwie najbezpieczniej.

Konkretne informacje do zastosowania od zaraz: jak budować relacje, jak pomagać dziecku zrozumieć trudną sytuację, jak wspierać w codziennych aktywnościach.

Wiedzę  praktyczną sprawdzoną przez dr Adrianę Kloskowską, a opartą na naukowych badań – odwołania do literatury, badań, doświadczeń praktyka.

Pakiet strategii wspomagających osobę z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera w formie skryptu.

Prowadząca

dr Adriana Kloskowska

nauczyciel dyplomowany, polonista, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz pracy z uczniami z autyzmem, terapeuta integracji sensorycznej, wykładowca akademicki, doradca zawodowy i coach kariery, właściciel i szkoleniowiec
w Impuls do Rozwoju, mówca motywacyjny, autorka materiałów i programów szkoleniowych dla dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i doradców zawodowych, projektów rozwojowych i artykułów, które publikuje w Charakterach, Newsweek Psychologii, Głosie Pedagogicznym, Monitorze Dyrektora Szkoły, Monitorze Dyrektora Przedszkola, Forum Placówek Niepublicznych, Wczesnej Edukacji, Horyzontach Anglistyki, TIKu w Edukacji, Terapii Specjalnej, redaktor naczelna Kwartalnika Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej Integracja Sensoryczna, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje edukację opartą na wiedzy nt. naturalnych dźwigni umysłu, prowadzi na FB stronę Impuls do rozwoju edukacji oraz grupę Impuls dla nauczycieli, autorka bloga na stronie www.adrianakloskowska.pl, mama nastolatki.

Shopping Cart
Przewiń do góry