Nagranie webinaru
Szkolenie wpisuje się w realizację piątej kompetencji wymienionej w dokumencie: Zalecenia Rady z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, która brzmi: Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Dla kogo jest to szkolenie:
Nauczycieli i wychowawców wszystkich etapów edukacyjnych
Dzięki szkoleniu uczestnik zyska:
Informacje umożliwiające skuteczne uczenie się w oparciu o badania z zakresu neurobiologii i naturalnych dźwigni umysłu, czyli takie, które pozwolą uczestnikowi efektywnie się uczyć oraz pokazywać innym, jak to robić.
Opis szkolenia :
W polskiej szkole termin „uczenie się” ma podręcznikowo-encyklopedyczne konotacje, podczas gdy uczenie się jest procesem, w którym udział bierze cała osoba, z jej emocjami, historią, zdolnościami. By proces uczenia się był efektywny, czyli informacje nie zacierały się tak szybko jak napis na piasku, ale żeby były zasobem, który możemy wykorzystywać w różnych sytuacjach, potrzebna jest wiedza oparta na badaniach z zakresu neurobiologii, bowiem badacze mózgu wiedzą już dość dużo na temat tego, jak uczy się mózg. Jest to szczególnie ważne w sytuacji hybrydowej edukacji czyli takiej, w której uczniowie w dużej części sami organizują swój proces uczenia się. Ważne, by i oni wiedzieli, co mogą zrobić, by ich wysiłek – tak, uczenie się to pewien wysiłek i ważne, byśmy mieli tego świadomość – przynosił długotrwałe korzyści. Jest to konieczne w świecie, w którym wciąż czegoś się oduczamy i uczymy czegoś innego, dlatego umiejętność uczenia się jest podstawową kompetencją pozwalającą człowiekowi na permanentny rozwój.
Czego się nauczysz na szkoleniu:
- Jak wygląd efektywny proces uczenia się.
- Jak wiedza konstytuuje się w umyśle.
- Jak zakotwiczać informacje.
- Po co nam skojarzenia i jaka jest ich rola w procesie uczenia się.
- Jakie są skuteczne strategie wykorzystywani mózgu do efektywnej nauki.
- Jak konstruować ćwiczenia.
- Jak planować uczenie się – organizacja czasu, przestrzeni.
- Jak utrwalać informacje.
- Jak sprawdzać czyjąś wiedzę.
Co znajdzie się na szkoleniu:
Połączenie informacji teoretycznych i wyników badań z praktycznymi rozwiązaniami, a także doświadczeniami prowadzącego (wychowawcy, polonisty, doradcy zawodowego) w zakresie projektowania skutecznego procesu uczenia się uczniów.
Po szkoleniu otrzymasz:
-
- certyfikat
- dostęp do nagrania
Prowadząca: dr Adriana Kloskowska
nauczyciel, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, doradca zawodowy, coach, wykładowca akademicki, szkoleniowiec, dyrektor w Impuls do Rozwoju, autorka i realizatorka licznych szkoleń dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje uczenie się oparte na naturalnych dźwigniach umysłu, publikuje na łamach czasopism edukacyjnych, np. Głos Pedagogiczny, Monitor Dyrektora Szkoły, Charaktery, Wczesna Edukacja, TIK w Edukacji, prowadzi na FB stronę Impuls do Rozwoju Edukacji.