Szkolenie online w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest certyfikatem.
Strategie pobudzania uczniów do samodzielnego i twórczego myślenia i działania
Jeśli nie masz swoich celów, ktoś inny zatrudni Cię do realizacji swoich. Steve Jobs
Czyje cele realizują uczniowie?
Czym się kierują, dokonując wyborów?
Na co się nastawiają: na sukces zewnętrzny, nagrody czy na samozadowolenie?
Jakie podejmują działania: zgodne ze swoimi przekonaniami czy takie, jakich oczekują inni?
Naśladują innych czy myślą samodzielnie i są twórcami własnych dzieł?
Potrzebują się ciągle upewniać, że robią dobrze czy sami kontrolują to, co robią?
Jak traktują błędy, jako część życia czy się ich boją, tłumaczą z nich i unikają?
Ważne, by nauczyciele poddali refleksji powyższe pytania, co pozwoli im tworzyć środowiska dające możliwość nabywania przez uczniów umiejętności bycia samodzielnym i odpowiedzialnym oraz niezwykle ważnej kompetencji twórczego myślenia i działania.
Dla kogo jest szkolenie: Nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagogów, dyrektorów.
Na szkoleniu uczestnik otrzyma:
- Impuls do świadomego projektowania przestrzeni edukacyjnej dzieci i młodzieży pozwalającej na kształtowanie samodzielności i twórczego myślenia.
- Konkretne informacje do zastosowania od zaraz – co i jak robić, by wspierać uczniów w codziennym procesie uczenia się z nastawieniem na rozwój.
- Wiedzę praktyczną sprawdzoną przez dr Adrianę Kloskowską, a opartą na naukowych badań – odwołania do literatury, badań, doświadczeń praktyka.
Opis szkolenia:
Każdy nauczyciel marzy o tym, by jego uczniom chciało się chcieć oraz by ich umysły były otwarte, a w efekcie by myśleli i działali twórczo. By się to zadziało, trzeba świadomie projektować proces edukacyjno-wychowawczy tak, by to uczniowie przyjmowali odpowiedzialność za własny rozwój, by analizowali własne sukcesy i wyciągali wnioski z popełnianych błędów, by śmiało wyrażali swoje zdanie i nie obawiali się tworzyć. Warto by nauczyciele wiedzieli, jak własną postawą oraz podejmowanymi na co dzień działaniami poruszać umysły i serca uczniów, a tym samym powodować, że będzie chciało im się chcieć.
Program:
- Motywacja z różnych perspektyw.
- Nastawienie na rozwój, a nastawienie na trwałość.
- Modelowanie zachowań.
- Szkolne schematy.
- Co zniewala, a co otwiera umysł ucznia.
- Efekt czy proces – co ważniejsze i dlaczego?
- Poczucie własnej wartości a siła sprawczości.
- Rozwój a wyścig – to samo czy może coś innego.
- Wybrane strategie pobudzania do samodzielności i twórczości – omówienie i przykłady zastosowania w procesie edukacyjno-wychowawczym.
Prowadząca:
dr Adriana Kloskowska
nauczyciel, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, doradca zawodowy, coach, wykładowca akademicki, szkoleniowiec, dyrektor w Impuls do Rozwoju, autorka i realizatorka licznych szkoleń dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje uczenie się oparte na naturalnych dźwigniach umysłu, publikuje na łamach czasopism edukacyjnych, np. Głos Pedagogiczny, Monitor Dyrektora Szkoły, Charaktery, Wczesna Edukacja, TIK w Edukacji, prowadzi na FB stronę Impuls do Rozwoju Edukacji oraz grupę Impuls dla nauczycieli.