Szkolenie online w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest certyfikatem.
Otrzymasz również dodatkowe materiały szkoleniowe
pdf: 5 przykładowych kart pracy,
Zachowania trudne u dziewczynek ze spektrum autyzmu – szkolenie na podstawie badań naukowych
Dla kogo jest szkolenie: Nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodtawowych.
Na szkoleniu:
- pogłębisz wiedzę o złożonym profilu dziewczynek ze spektrum autyzmu;
- zdobędziesz listę objawów i zachowań, które nie są typowymi objawami spectrum autyzmu;
- dostaniesz narzędzia do modyfikacji swoich materiałów w pracy
Opis szkolenia:
Dotychczasowe opracowania i badania nad dziećmi ze spektrum autyzmu nie uwzględniały różnic między płciami i innego przebiegu objawów. To szkolenie pozwala zupełnie inaczej spojrzeć na trudności, które mają dziewczynki ze spectrum autyzmu. Wiele z nich przez to, że stosuje się kryteria w oparciu o przebadaną populację chłopców – nie jest w porę diagnozowanych lub jest błędnie diagnozowanych.
Program:
- Spektrum autyzmu jako inny sposób postrzegania rzeczywistości.
- Złożony profil dziewczynek ze spectrum autyzmu.
- Trudności w diagnozowaniu dziewczynek.
- Studium przypadku na podstawie wyników badań i osobistych doświadczeń Sarah Hendrickx.
- Narzędziownik nauczyciela – jak zmodyfikować metody uczenia, aby pracować efektywnie z dziewczynkami ze spectrum autyzmu.
Prowadząca:
Dorota Lubas
nauczyciel dyplomowany, od 10 lat właścicielka placówki edukacyjno-terapeutycznej Pracowni i Rozwoju Kreska, dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej. Z wykształcenia mgr resocjalizacji – pedagog specjalny, absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, ukończone studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie, od 23 lat związana zawodowo ze środowiskiem dzieci i młodzieży – również niepełnosprawych; certyfikaty licznych kursów, m.in Kurs Dramy Stosowanej, Kurs I stopnia pracy Metodą Weroniki Sherborne, kurs trenerski I stopnia, certyfikat psychomotoryki wg Procus i Block, kursy doskonalące w ramach WDN, certyfikat terapeuty ręki. Swoje doświadczenie zdobywała w pracy z młodzieżą w gimnazjum z oddziałami integracyjnymi, z niedostosowanymi społeczne, prowadząc prywatny gabinet oraz tworząc i realizując projekty w NGO. Twórczyni autorskich programów terapeutycznych i edukacyjnych. Jest autorką „Opowieści terapeutycznych” dla dzieci oraz pierwszego w Polsce kursu online Multisensoryczny Trening Płynności Czytania dla dzieci z dysleksją i ryzyka dysleksji. Specjalizuje się w tematyce dysleksji i trudności szkolnych. Zajmuje się terapią dzieci ze spektrum dysleksji, dzieci nieśmiałych, dzieci ze spektrum autyzmu. Prowadzi treningi kreatywności dla dzieci i młodzieży wykorzystując metodę dramy stosowanej, warsztaty, treningi TUS oraz szkolenia dla nauczycieli i rodziców.