Dziecko wysoko wrażliwe

Po zakończonym szkoleniu otrzymasz zaświadczenie zgodne z rozporządzeniem MEN w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 poz. 1045), a także dostęp do nagrania na okres 3 m-cy oraz materiałów w PDF.

Szkolenie wpisuje się w realizację:

  •  priorytetu MEN: Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
  • zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w zakresie kontroli, w przedszkolach, szkołach podstawowych, ponadpodstawowych, placówkach oświatowo-wychowawczych, szkolnych schroniskach młodzieżowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, wskazanych  w art. 2 pkt 7 ustawy – Prawo oświatowe

Data: 21.03.2022 r.  g. 19:00

Kliknij, aby zapoznać się z instrukcją udziału w szkoleniu na żywo. 

77,00 

Brak w magazynie

2 – godziny dydaktyczne szkolenia na żywo w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS zakończone jest zaświadczeniem zgodnym z rozporządzeniem MEN, a także dostępem do nagrania i materiałów.

Dziecko wysoko wrażliwe- jak wspierać rozwój?

Szkolenie na żywo dla nauczycieli!

Data: 21.03.2022 r.  g. 19:00

W ostatnich latach sporo się mówi o nadwrażliwości u dzieci, młodzieży, a nawet u dorosłych.

Temat jest istotny, szkolni „nadwrażliwcy” często są zagubieni, nie realizują swoich potencjałów, a zdarza się też, że popadają choroby i zaburzenia psychiczne. Wszystko dlatego, że są wysokoreaktywni, mało ekspansywni, a świat nie jest przygotowany na wspieranie i docenianie delikatnych, ludzkich orchidei.

O takich właśnie dzieciach będziemy rozmawiać na szkoleniu.

Program szkolenia

  • Hiperważliwośc – czym jest?
  • Odporne i delikatne- mlecze, tulipany czy orchidee?
  • Dlaczego i jak natura wymyśliła nadwrażliwość?
  • Fenotyp czy kontinuum?
  • Jak w szkole pielęgnować orchidee?
  • Dziedziczenie czy środowisko?
  • Mój uczeń- mlecz czy orchidea?
  • Nadwrażliwcy- specyfikacja, wspieranie, edukacja.
  • Garść dobrych rad dla nauczyciela/wychowawcy.
  • Ochrona czy „zimny wychów”
  • Jak widzi świat OWW?
  • Dorastanie szkolnego „kwietnika”.

Opis szkolenia

Na szkoleniu zostanie omówiona  specyfika funkcjonowania dzieci i młodzieży o wysokiej wrażliwości, aspekty biologiczne związane z reaktywnością emocjonalną, metody wpierania ucznia WW. Zostaną także przedstawione konkretne wskazówki dla nauczycieli i wychowawców, którzy stykają się z dziećmi „orchideami”. Dowiemy się, jak widzą świat, czego potrzebują i jak można im zapewnić dobre warunki do rozwoju.

Dodatkowym atutem są wybrane testy oceniające stopień wrażliwości psychicznej.

Korzyści ze szkolenia w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli COS

  • Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę nt. funkcjonowania dzieci o różnym stopniu reaktywności i odporności psychicznej.
  • Poznasz konkretne wskazówki, metody pracy oraz wpierania rozwoju omawianej grupy dzieci.

Dla kogo jest to szkolenie

  • pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych,
  • pedagogów i psychologów szkolnych,
  • zainteresowanych  nauczycieli/wychowawców,
  • studentów kierunków pedagogicznych, rodziców

Po opłaceniu szkolenia, zaksięgowaniu wpłaty i w momencie zebrania się minimalnej grupy uczestników, otrzymasz link z dostępem do szkolenia.  Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.

Prowadząca
                             Joanna Nienałtowska-Padło

Joanna Nienałtowska-PadłoJestem pedagogiem, psychoprofilaktykiem, coachem, doświadczonym trenerem Rad Pedagogicznych, pracuję z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuję także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogika jest moją pasją, więc staram się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.

Shopping Cart
Przewiń do góry