Szkolenie online w Centrum Organizacji Szkoleń zakończone jest zaświadczeniem, a także dostępem do nagrania.
Jak prowadzić trening czytania dla dzieci z ryzyka dysleksji?
Terapia pedagogiczna nie jest tylko pracą z uczniem według tradycyjnych metod, ale jest spotkaniem dwóch osób, które ze sobą współpracują i obdarzają się wzajemnie szacunkiem i zaufaniem. Czy działania klasyczne, tradycyjne treningi, karty pracy, rutynowe działania pomagają rzeczywiście dzieciom z dysleksją?
Program szkolenia online
- Spory o zakres zadań terapeuty pedagogicznego.
- Przegląd najbardziej znanych metod prowadzenia treningu czytania.
- Pięć cech dziecięcej psychiki, warunkującej postępy dziecka (wg Marty Bogdanowicz).
- Trening czytania oparty na relacji i multisensoryczności.
- Przykłady scenariusza zajęć treningu czytania opartego o multisensoryczne doświadczenia.
Opis szkolenia online
Korzyści dla uczestnika szkolenia w Centrum Organizacji Szkoleń
- pogłębisz swoją wiedzę o metodach prowadzenia treningu czytania
- otrzymasz wizualne materiały do wykorzystania w pracy stacjonarnej i zdalnej
- będziesz wiedział jak dostosować swoje metody pracy, aby uczeń z dysleksją zdobył sukces edukacyjny
Dla kogo jest to szkolenie
- początkujący terapeutów pedagogicznych pracujący w ostatnich oddziałach przedszkolnych i w klasach I-III
Prowadząca
Dorota Lubas
nauczyciel dyplomowany, od 10 lat właścicielka placówki edukacyjno-terapeutycznej Pracowni i Rozwoju Kreska, dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej. Z wykształcenia mgr resocjalizacji – pedagog specjalny, absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, ukończone studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie, od 23 lat związana zawodowo ze środowiskiem dzieci i młodzieży – również niepełnosprawych; certyfikaty licznych kursów, m.in Kurs Dramy Stosowanej, Kurs I stopnia pracy Metodą Weroniki Sherborne, kurs trenerski I stopnia, certyfikat psychomotoryki wg Procus i Block, kursy doskonalące w ramach WDN, certyfikat terapeuty ręki. Swoje doświadczenie zdobywała w pracy z młodzieżą w gimnazjum z oddziałami integracyjnymi, z niedostosowanymi społeczne, prowadząc prywatny gabinet oraz tworząc i realizując projekty w NGO. Twórczyni autorskich programów terapeutycznych i edukacyjnych. Jest autorką „Opowieści terapeutycznych” dla dzieci oraz pierwszego w Polsce kursu online Multisensoryczny Trening Płynności Czytania dla dzieci z dysleksją i ryzyka dysleksji. Specjalizuje się w tematyce dysleksji i trudności szkolnych. Zajmuje się terapią dzieci ze spektrum dysleksji, dzieci nieśmiałych, dzieci ze spektrum autyzmu. Prowadzi treningi kreatywności dla dzieci i młodzieży wykorzystując metodę dramy stosowanej, warsztaty, treningi TUS oraz szkolenia dla nauczycieli i rodziców.